Jogos a BAT 300 milliós bírsága
A BAT arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a vállalat a bírságot még 2008-ban befizette és hasonló jellegű promóciós tevékenységet évek óta nem végez. A cég az érintett promóciós tevékenységeivel az elsőfokú bírósági döntést követően azonnal felhagyott.
A bírság alapja, hogy a BAT 2007. január-februárjában összesen 1683 alkalommal folytatott jogellenes promóciókat az országban, hogy az egyik cigaretta márkáját ismertebbé tegye. Az akciókat ajándékosztással kötötték egybe, a vásárlók a cigaretta mellé egy bögrét kaptak ajándékba.
Az egyesület közleménye szerint a British American Tobacconak (BAT) a Füstirtók Egyesület és Szécsi László kérelmei nyomán jelenleg további öt bírósági eljárása van folyamatban törvényellenes promóciók miatt, amelyek közül 150 millió forintnyi bírságról júniusban dönt az LB.
A dohányipari cég reagálásában hangsúlyozta: üdvözli, hogy 2009. március elsejével olyan új reklámtörvény lépett hatályba, mely nem ad teret az egyéni jogértelmezések okozta félreértéseknek. A jogszabályoknak, így a reklámtörvénynek való megfelelést a BAT Magyarország elsődleges fontosságúnak tartja, annak betartását a több tízezer elárusítóhelyen folyamatosan ellenőrzik.
MTI