A biztos állásfoglalásában kifejtette, elfogadhatónak tartja, hogy az érdeklődő tájékoztatást kapjon a tényről, hogy a beteget az intézményben kezelik. Továbbiakat azonban telefonon nem tanácsos közölni. Az intézmény tájékoztatásra hivatott munkatársai nem kérhetik az érdeklődőtől, hogy igazolja, milyen viszonyban áll a beteggel. Ezt többnyire nem is lehet okmányokkal igazolni. Az érdeklődők, látogatók adatait is tilos feljegyezni. A beteg határozottan kinyilvánított akaratát azonban ezekben az esetekben is mindenek előtt kell figyelembe venni – áll az ombudsman válaszában, amelyet egy megyei kórház adatvédelmi felelősének kérdésére adott.
Igazságos egészség - kinek és mire fáj a foga?
Biztosítási reform: részletek pár nap múlva
Adósokkal nem levelezik az APEH
MTI