1p
Elhibázott elképzelés, hogy Budapest járműforgalmát júliusban mesterséges dugókkal akadályozzák, mert nem kínálnak az autósoknak alternatívát - állítja az Autóklub és a VEKE
Elhibázott elképzelés, hogy Budapest járműforgalmát júliusban mesterséges dugókkal akadályozzák, mert nem kínálnak az autósoknak alternatívát - közölte szerdán az MTI-vel Kovács Kázmér, a Magyar Autóklub (MAK) jogi és érdekvédelmi bizottságának elnöke; a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) szerint megoldást a Bajcsy-Zsilinszky úti és a Rákóczi úti villamosvonalak visszaépítése jelentene.

A tervben szereplő útvonalak mind sugárutak, észak-déli, illetve kelet-nyugati közlekedési folyosók, ezek részleges lezárása aránytalanul nehezítené a forgalmat - mondta Kovács Kázmér. Hozzátette: a lezárások miatt az autósok a párhuzamos utakat veszik majd igénybe, ami a pesti alsó rakpartnál azt jelenti, hogy a forgalom át fog tevődni Budára és megnöveli a hidak forgalmát is. Szerinte emiatt nyáron is - amikor kevesebb autó közlekedik - ugyanolyan dugók lesznek, mint egy nem nyári hónapban.

Közölte: azért is elhibázott a tervezet, mert nem nyújt megfelelő alternatívát az autósoknak; nincsenek P+R parkolók, illetve tervezett "P+R" buszok sem jelentenek igazi alternatívát. Szerinte a keddi sajtótájékoztatón említett Bécsben és Szöulban azért lehetett sikeres a sávlezárásos forgalomcsökkentés, mert a tömegközlekedés sokkal magasabb színvonalon működik. A Ráday utca is rossz példa, hiszen nem lehet a IX. kerületi kis utca, illetve az egyik sugárút, a Rákóczi út forgalmát összehasonlítani - mondta.

A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) MTI-hez eljuttatott közleményében úgy fogalmazott: a belváros forgalomcsökkentésével egyetértenek, a mesterséges dugó megvalósítását azonban "rossz ötletnek" tartják.

Kifejtették, hogy szerintük a belváros forgalmának csökkentését csak jó és versenyképes tömegközlekedéssel lehetne elérni. Szerintük "csak szép álom maradhat" az autósok tömegközlekedésre átszoktatása a jelenlegi tömegközlekedési kínálat mellett, mivel több mint 40 BKV-vonalon ért el kritikus szintet a zsúfoltság. Ráadásul a BKV buszparkja véges, több busz beszerzésére, bérlésére közbeszerzési korlátok miatt júliusig nincs már mód.

Álláspontjuk szerint jelentős tömegközlekedési kapacitásbővítés, a javaslatban szereplőnél sokkal több buszsáv lenne szükséges. Megoldást a Bajcsy-Zsilinszky úti és a Rákóczi úti villamosvonalak visszaépítése jelenti: a villamosvonalak egy sáv elvételével betölthetik a forgalomcsillapítás szerepkörét, de egyben valódi, nagy kapacitású és színvonalas tömegközlekedési alternatívát is nyújthatnak a belváros fő tengelyein. Koncepcionálisan hibásnak tartják a tanulmány azon részét, amely szerint a lezárt sávok helyén több úton nem buszsávot, hanem felszíni parkolóhelyeket hoznának létre, például a még új buszjárattal is ellátni kívánt, buszsávval nem rendelkező Bajcsy-Zsilinszky úton. 

A VEKE úgy látja, a javaslat jelen formájában több kárt okozna, mint amennyi hasznot hozna. "Rendkívül veszélyesnek és az eredeti célokkal ellentétesnek, sőt kifejezetten kontraproduktívnak tartjuk a javaslatot, amely egyetlen dologra alkalmas: a várospolitikailag és közlekedésszakmailag fontos forgalomcsillapítási lépések lejáratására" - fogalmazott az egyesület közleményében.

Ikvai-Szabó Imre (SZDSZ) Budapest főpolgármester-helyettese keddi sajtótájékoztatóján beszélt arról a tervről, amely szerint július 4-e és augusztus 2-a között több fő közlekedési útvonalat, így a Rákóczi utat, a Kossuth Lajos utcát, a pesti alsó rakpartot, a József Attila utcát, a Bajcsy-Zsilinszky utat, illetve az Üllői út egy részét sávlezárással szűkítenék. A főváros ezzel okozna mesterséges dugókat, hogy így teszteljék forgalomcsökkentési terveiket. A tanulmány szerint buszsávokat alakítanának ki a forgalmi sávokból, több bicikliutat és járdát biztosítanának a nem autóval közlekedőknek.

Óriási dugók Budapesten: direkt csinálják?
Az áfaemelés miatt még drágább lesz a BKV? 
Hamis a pletyka: minden gyorshajtót elkapnak
Megcsinálták: van büdzséje Budapestnek
Visszakapjuk a Szabadság hidat - az autósok ne örüljenek
Nyáron még mehetünk a Margit hídon 

MTI

Címkék: Cikkek

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!

Cikkek Megújult a Privátbankár!!
Privátbankár.hu | 2011. november 15. 15:35
Kedves olvasóink az elmúlt héten már megújult oldalunk tesztverziójával találkozhattak, ami jelezte: a Privátbankár új útra lépett. A változás már a nyáron elkezdődött, azóta lépkedünk folyamatosan előre. Most egy nagyobb ugrás következett..
Cikkek További árfolyamok >>
Privátbankár.hu | 2011. november 9. 10:05
 
Cikkek Skandináviában sincs minden rendben
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 18:02
Folytatódik a dán lejtmenet jövőre is, a skandináv ország gazdasága tovább lassul, egyre nehézkesebb a hitelezés, és tovább csökkennek a lakásárak
Cikkek Papandreu lemondott a népszavazásról
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 16:21
A görög kormányfő elállt attól az ötletétől, hogy népszavazáson dőljön el, akarnak-e a görögök megszorításokat a nemzetközi mentőcsomagért cserébe. Ezzel visszatértünk a pár nappal ezelőtti állapotokhoz, amikor a piacok optimista hangulatban nyugtázták, hogy az európai tagállamok nagy nehezen megállapodtak a magánbefektetőkkel a görög adósság felének leírásáról.
Cikkek Papandreu nem mond le - még
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 14:05
Óriási meglepetésre kamatot vágott az Európai Központi Bank. 25 bázisponttal 1,25 százalékra csökkentették az irányadó rátát az eddig 1,5 százalékról. A piacok azonnal reagáltak. Közben egyre fogy a levegő a görög miniszterelnök körül, aki távozhat posztjáról. Ha Athén elköszön az eurótól, az első tagállam lehet, amely kilép az EU-ból
Cikkek A bankokat kérdezi a kormány, mi legyen a devizahitelesekkel
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:50
Újra tárgyalóasztalhoz ülnek a bankok a kormánnyal, az NGM várja a javaslatokat a szektor szereplőitől. Az már biztos, hogy feltőkésítik az MFB-t
Cikkek Sehol egy biztonságos magyar bank?
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 13:36
A Global Finance Magazin közzétette listáját az ötven legbiztonságosabb feltörekvő piaci bankról: sehol egy magyar bank, még a régiós összesítésben sem
Cikkek A mauríciuszi devizát a költségvetési tervek gyengítik
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 12:47
Harmadik napja gyengül a mauríciuszi rúpia a dollárral, és a fő devizákkal szemben. Az Indiai-óceán szigetországában a jövő évi költségvetés terveire várnak a befektetők. A várakozások szerint a port louis-i kormány olyan intézkedésekről dönt majd, amelyek gyengítik a devizát, ugyanis az elsősorban exportból élő gazdaságnak ez kifejezett érdeke. Érdekesség, hogy a helyi statisztikai hivatal nemrég főleg az európai válságra hivatkozva csökkentette az idei GDP előrejelzését 4,5-ről 4,1 százalékra. A mindössze 1,3 millió lakosú ország GDP-je a második Fekete-Afrikában köszönhetően az erős olaj, cukornád-kivitelnek, és a textiliparnak.   Privátbankár
Cikkek A kormány átvállalja Várpalota devizahitelét - a jó lobbi miatt
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:48
Várpalota polgármesterének lobbitevékenységét a kormány azzal ismeri el, hogy kifizeti a kistérség devizatartozását
Cikkek Kollektív szerződések: már most nyomást gyakorolnak a munkaadók
Privátbankár.hu | 2011. november 3. 11:21
A jövő évi költségcsökkentések jegyében több munkáltató nyomásgyakorlásba kezdett, jelezvén, hogy felbontanák a kollektív szerződéseket
hírlevél
Ingatlantájoló
Együttműködő partnerünk: 4iG