Kapaszkodni próbál a Hungaroton
A lap csütörtöki számában azt írta, hogy a Hungaroton Records Kft. a múlt év tavaszán kezdte meg a zeneanyagok – beleértve az archív és a már forgalomban lévőket is – digitalizálását. Ezzel egy időben indult meg az öt kontinensre kiterjedő online értékesítés, amelyhez a cég üzleti partneréül a világ legnagyobb zeneértékesítőjét, az Apple iTunes zeneáruházat választotta.
„Egy évvel a munkák elindulása után az iTuneson vásárlók számára már az összes, CD-n valaha megjelent Hungaroton-felvétel elérhető” – mondta Hollós Máté, a Hungaroton Records Kft. ügyvezető igazgatója a lapnak. Hozzátette: mostanában kezdték meg az eddig csak bakelitlemezen megjelent felvételek digitalizálását és feltöltését.
Az iTunes Music Store 2003-ban nyílt meg és 2010 őszére már több mint tízmilliárd zeneszámot adtak el rajta keresztül. A Hungaroton egyéves tapasztalata, hogy az iTuneson zajló nemzetközi forgalom értékben már most meghaladja a teljes magyar letöltésekét. Az eddigi vásárlások több mint egyharmada az Egyesült Államokból, 50 százaléka az Európai Unióból származik, a fennmaradó forgalmon egyenlő arányban osztozik Japán, Kanada és Ausztrália. A Hungaroton adózott eredménye 2009-ben 30,3 millió, egy évvel korábban 27,7 millió forint volt. Árbevétele eközben 1,05 milliárd forintról 931,3 millióra csökkent.
MTI