Kelendő a Csepeli Kikötő - 49,5% egy kézben
A Csepeli Szabadkikötő üzemeltetési és haszonélvezeti jogait egyenlő arányban gyakorolja, fejlesztését közösen végzi a Waberer´s és az Erdért Zrt. A privatizációban részt vevő cégek 13 milliárd forint értékű fejlesztést vállaltak a szabadkikötőre, 6 éves futamidővel. Ebből a Waberer´s és az Erdért 8,5-9 milliárd forintnyit már megvalósított. A fejlesztés célja a szabadkikötő alaptevékenységének visszaállítása. A területen trimodális logisztikai központ épül, azaz a közúti, a vasúti és vízi árufuvarozást egyaránt kiszolgáló infrastruktúra mellett raktárakból áll az objektum.
Egy 10 ezer négyzetméter alapterületű új raktárcsarnokot már átadtak bérlőjének. Épül a Ro-Ro terminál, ahol a kamionok felhajthatnak a speciális uszályokra, hogy vízi úton folytassák útjukat. Ezzel egy időben mederkotrási munkálatok folynak. Idén ősszel átadnak egy második, 15 ezer négyzetméteres raktárcsarnokot, 2009-ben pedig további kettőt, összesen 21 ezer négyzetméter alapterülettel. Folyamatban van a partfal-felújítás, és a belső úthálózat kiépítése is.
A Csepeli Szabadkikötő a privatizáció évében 150 milliós veszteséget termelt, az új tulajdonosok irányítása mellett az első teljes üzleti évben már 427 millió forintos pozitív üzemi eredményt könyvelt el, az értékesítés nettó árbevétele pedig csaknem tízszeresére nőtt.
Bővül a kör: kevesebb út jut a kamionoknak
7 milliárd forintért készülhet el a csepeli gerincút
Magyar cég nyit újra bezárt mozikat
MTI