Keserű élet: lemondunk a drága csokiról
Bár a csokoládé általában ellenáll a válságnak, a legdrágább különlegességek gyártói megszenvedik, hogy a fogyasztók inkább az olcsóbb márkákat keresik. A svájci csokoládégyárak esetében még a frank ereje is drágítja a termékeket. Emiatt a svájci Lindt und Sprüngli forgalma és nyeresége is csökkent az első fél évben, és gyenge keresletre számít az év hátralevő részében is.
A vállalat bevétele 5,4 százalékkal 979 millió svájci frankra, az adózott eredménye 88 százalékkal 2,7 millió frankra csökkent az első fél évben az egy évvel korábbihoz képest. Elemzők 1,1 milliárd frank bevételt, de csak 400 ezer frank adózott eredményt vártak. Szervesen - azonos csoportösszetétellel és változatlan valutaárfolyamokon számolva - is csak nagyon halvány, 0,2 százalékos bevételnövekedést sikerült elérni.
A Lindt termékek viszonylag jól mentek Amerikában, kevésbé jól Európában, de a világ többi részén sem alakult kedvezően a forgalom, mert az új influenza visszavetette a turizmust, és így a repülőtéri vásárlásokat a vámmentes boltokban. Rontotta a mérleget a kakaó és egyéb nyersanyagok drágulása is, amit a válság miatt csak részben lehetett áthárítani a fogyasztókra.
Csokival drágább az élet
Csoki, chips, tömény: először ezekről mondunk le
MTI