A folyamat többniyre a még mindig komoly pénzügyi gondokkal küzdő piacok – mint például Görögország – gyenge teljesítményének tudható be, valamint a tavalyi évben még egyes piacokon aktív roncsprémium akciók kifutásának, melyek pozitív hatásai 2010 első hónapjaiban még érezhetőek voltak az eladási számokon - derül ki a JATO Dynamics közleményéből.
A JATO a januári újautó értékesítéseket vizsgálva megállapította: az európai újautó-eladások 0.9 százalékkal maradnak el a tavaly januári számoktól. A közép-kelet-európai országok jó teljesítményével ellentétben Dánia, Nagy-Britannia, Görögország, Olaszország és Spanyolország eladásai mind alulmaradtak a tavalyi év első hónapjának újautó-eladásaihoz képest. Az olasz, a spanyol és a brit visszaesést elsősorban a tavalyi év első hónapjaiban még sikerrel működő, ám idén már nem elérhető roncsbeszámítási akciók okozták.
Gareth Hession a JATO kutatásért felelős alelnöke úgy kommentálta a jelenségeket, hogy a 2011-es évkezdésre nagyban rányomta a bélyegét az Európában általánosan tapasztalható, elhúzódó gazdasági bizonytalanság, ennek ellenére a francia piac újautó-eladási adatai 2002 óta most januárban voltak a legmagasabbak. Európa autóipari nagyhatalmának számító Németországban pedig az értékesítési adatok januárra már elérték a roncskorszak előtti szintet.
Privátbankár