Ki érti? Javult az amerikai fogyasztói hangulat
Váratlan javulás állt be ebben a hónapban az amerikai fogyasztók hangulatában: a Michigan Egyetem előzetes havi mutatója a fogyasztói bizalomra az októberi 57,6 pontról 57,9 pontra javult.
A jelentések felhívják arra a figyelmet, hogy októberben a fogyasztói bizalom nagy mértékben esett, és mostani értékét is meglehetősen nyomottnak, a recessziós időszakokra jellemző értékűnek lehet még minősíteni.
A javulás elsősorban az üzemanyagárak jelentős csökkenésének köszönhető, ez több mint ellensúlyozta a gazdaság visszaesése és a munkanélküliség további növekedése miatti fogyasztói hangulatromlást. Az energiaárak csökkenésének hatására a fogyasztók inflációs kilátásai is kedvezőbbé váltak.
20 éves mélységben az üzleti hangulat
Egyre vidámabbak az amerikai fogyasztók
MTI