
A Fiat korábban megerősítette az Opel átvételének szándékát. Az olasz gyár első embere, Sergio Marchionne egy interjúban azt hangoztatta, hogy a Fiat a négy németországi Opel-gyár közül egyet sem zárna be. Az elnök nem tagadta azonban, hogy szó lehet a munkahelyek számának csökkentéséről. Az esetleges átvétellel kapcsolatban már tárgyalásokat folytatott annak a négy tartománynak a miniszterelnökével, ahol az üzemek találhatók.
A másik jelölt, az osztrák-kanadai beszállító és alkatrészgyártó Magna szintén közölte korábban, hogy előterjeszti végleges ajánlatát. Az Opel alkalmazottainak, illetve üzemi tanácsi vezetőinek körében értesülések szerint a Fiattal szemben jóval nagyobb a bizalom a Magna iránt.
Az RHJI szándékairól eddig keveset lehetett tudni. A New York-i székhelyű holdingot 2004-ben alapította Timothy Collins, aki a cég részvényeinek 15,2 százalékát birtokolja, illetve vezeti a vállalat befektetési és stratégiai bizottságát.
Az RHJI-nak a múltban voltak komoly befektetései Japánban, a vállalat autóalkatrészekre összpontosította tevékenységét. A vállalat vezérigazgatója Leonhard Fischer, aki járatos a német politikában, amit esetleg hasznosítani tud az Opel-ügyletben.
Obama 2016-ra teszi a 6 literes plafont
Íme, a világ legrágább autója
Egy év alatt 70 százalékot bukott az autópiac
A Wartburg lesz az Opel Daciája?
Nincs pénzük, de vinnék az Opelt az oroszok
MTI