.jpg)
A PwC szakértői szerint a személyautók iránti kereslet 2010-ben az Európai Unióban 13,6 millió darabra csökkenhet a tavalyi 14,5 millióról, elsősorban a német és az olasz autópiacon tapasztalt jelentős keresletcsökkenés miatt. A német kereslet várhatóan 810 ezerrel, míg az olasz 165 ezerrel csökken majd az idén, biztató lehet azonban, hogy a roncsautó-programokból kimaradó EU országok piacai is növekedésnek indultak és - az elmúlt két év visszaesése után - emelkedik a kis haszongépjárművek iránti kereslet is.
A múlt évben Kelet-Európa gyártási teljesítménye becslések szerint 48 százalékkal esett vissza 2008-hoz képest, azonban idén az eladási mutatók várhatóan javulni fognak. A főbb európai piacok kilábalása a válságból szintén pozitív tendencia az autóexportőr országoknak. Idén az uniós kis haszongépjárművek piaca is magához tér majd valamennyire és ez a trend pozitívan hat az Európai Unióba exportáló kelet-európai autógyárakra is.
A PwC szerint idén a globális autóipar minden szereplője arra koncentrál majd, hogy meghatározó tudjon maradni az állandóan változó üzleti környezetben. Kérdés azonban, hogy az adott vállalat tud-e újat mutatni technológiai portfoliójával, illetve tud-e terjeszkedni a régiójában. A PwC elemzése szerint csak kevés vállalat tud majd megújulni, ezért a jövőben várhatóan megnő majd a vállalatfelvásárlások és egyesülések száma.
Már bővítésben gondolkodik az Opel
Golf és Fiesta: a január nyerő párosa
Csak az cserél autót, akit támogat az állam?
MTI