Eközben kedden folytatódik az egyeztetés a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV-társaságok között a szakszervezet sztrájkköveteléseiről illetve a még elégséges szolgáltatásról. A hétfői munkabeszüntetés felfüggesztését követően Gaskó István, a VDSZSZ elnöke hangsúlyozta, hogy a szakszervezet továbbra is kitart a leányvállalatoknál a 10 százalék kihelyezési pótlék mellett, amit akár 3 évre elosztva is el tudnák fogadni. Ragaszkodnak ahhoz is, hogy a MÁV Cargo privatizációs bevételéből valamennyi vasutas 250 ezer forintot kapjon, hiszen Kóka János volt közlekedési miniszter 2005-ben megígérte.
A MÁV Zrt. is ragaszkodik eredeti álláspontjához. A vasúttársaság azt hangsúlyozza, hogy a szakszervezeti követelések irreálisak és nincs rá pénzügyi fedezet.
Leépítést tervez a MÁV?
Milliárdos bukta a MÁV-nál
MTI