
A lista második helyén Bayer József, az Axel Springer ügyvezetője végzett, a sajtópiacot rajta kívül még a negyedik helyezést elért Szabó György, a Sanoma Budapest Zrt. vezér-igazgatója képviseli a listán.
A médiaügynökségi vezetők közül a Top 50 legelőkelőbb helyét Simon Zsolt, a Mediaedge:cia ügyvezetője, a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségé-nek az elnöke szerezte meg, miután a tavalyi hatodik után idén a harmadik helyezést érte el.

Bekerülők
Tavaly még egyedül Várdy Zoltán képviselte a TV2-t a Top 50-ben, a mostani összeállításba azonban két másik vezető is bekerült a csatornától: Gyöngyössy Bence program- és Kovács Krisztián kereskedelmi igazgató.
Rajtuk kívül még további nyolc új szereplője van a Marketing & Média 2009-es toplistájának. Közülük Mihók Attila, a Ringier Kiadó Kft. ügyvezetője érte el a legjobb helyezést, miután a 27. lett. Bekerült a Top 50-be Földes Ádám, a Danubius Rádió újdonsült vezér-igazgatója, és Heal Edina a Sláger Rádió első embere is. A szélesebb körben kevéssé is-mert médiapiaci szereplők közül pedig Holger Martens, aki a magyarországi Axel Springer társügyvezetője.
Kikerülők
A lista tavalyi szereplői közül idén tízen nem kerültek be a Top 50-be. A legelőkelőbb helyről Simó György esett ki, aki a Magyar Telekom vezérigazgató-helyetteseként 2008-ban még a kilencedik helyezést érte el, márciusban azonban távozott a telekommunikációs cégtől.
"Az agyunk és az országunk is félfeudális maradt" |
Nők a listán
Az idei összeállításban valamelyest romlott a nő-férfi arány, a médiapiac 50 meghatározó embere között mindössze kilenc nő szerepel. Ez eggyel kevesebb, mint ami a tavalyi listában volt. Balogh Gabriella, az OTP Bank marketingvezetője tavaly távozott a pénzintézettől és nem került be az idei toplistába. Csak úgy, mint az Aegis médiaügynökséget irányító Hajós Katalin, aki idén éppen, hogy kimaradt a Top 50-ből. A két kieső helyett csak egy új belépő, Heal Edina, a Sláger Rádió vezérigazgatója képviseli a női nemet.
Azért ami a hölgyeket illeti, egy kétségtelenül pozitív trend is kiolvasható az idei összeállításból. Egyrészt a legbefolyásosabb tíz médiaszereplő közé bekerült Vidus Gabriella, az RTL Klub kereskedelmi igazgatója, másrészt a kilenc nőből nyolcan előre tudtak ugrani a toplistán. Utóbbiak közül a rekorder Kázmér Judit, a Pannon Lapok Társaságának stratégiai ügyvezetője, aki 2008-hoz képest idén 21 helyezéssel került előbbre, és a 16. lett.
A Duna TV belemenne az összevonásba?
Szappanopera: az ORTT akármeddig ráér
Leálltak a rádiós hirdetések is
Megalakult a Nemzeti Média Kerekasztal
Bedönti a médiát a TV2 és az RTL Klub?
Privátbankár