.jpg)
A piac novemberi további csökkenése csak tovább növelte az év eddigi időszakában fokozatosan felhalmozódó hátrányt a 2007-es évhez képest. A 2008-as év eddigi 11 hónapjának eredménye 7,1%-kal marad el a 2007-es év első 11 hónapjának értékesítési számaitól.
“Az év ezen időszakában nem általános a most tapasztalható piaci ingadozás” –nyilatkozza David Di Girolamo, a JATO Consult Üzletág igazgatója. “Bár még sosem láttunk a piacon a mostanihoz hasonló esést, a korábbi hónapok pénzügyi és gazdasági eseményei némiképp előrevetítették a negatív eredményeket. A top 10-es mezőnyben történt némi átrendeződés, de a Volkswagen továbbra is tartja az egyre erősebben bebíztosított vezető pozícióját.”
Márkák teljesítménye
Ismét diadalmaskodott a Volkswagen, mint Európa vezető autómárkája novemberben, megelőzve a Fordot, a Renault-t, az Opel/Vauxhall-t és a Fiatot. Az első 11 hónap összesítésében a nyertesek a Volkswagen, a Ford, az Opel/ Vauxhall, a Renault és a Peugeot.
A negatív piaci körülmények ellenére, az Audi teljesítménye egyedülálló, mindössze 1,1%-os visszaeséssel tavaly novemberhez képest, továbbá a hátunk mögött álló 11 hónap alatt 0,2%-kal meg is tudta növelni eladásait 2007 első 11 hónapjához képest. Ez a teljesítményt elsősorban az új A4 bevezetése tette lehetővé.
Kevés márkának sikerült ez év novemberi számaival túlszárnyalnia a tavalyi év azonos hónapját, a Dacianak viszont ez remekül sikerült. Az új Sandero modell bevezetésének köszönhetően novemberben 27,9%-os növekedéssel, éves szinten pedig 42,6%-kal megnövekedett eladásokkal büszkélkedhet.
Mindenképp meg kell említeni 11 hónapos eredménye alapján a Nissant, a Mazdát, a Smartot, a Subarut és a Jaguart.
Top modellek
Ismételten a Volkswagen Golf került Európában a dobogó tetejére novemberben (+ 5,5% növekedés az év első 11 hónapjában). A Golfot az új Ford Fiesta, a Peugeot 207, a Ford Focus, a Renault Clio, a Volkswagen Passat, az Opel/ Vauxhall Corsa, a Volkswagen Polo, az Audi A4 és a Fiat Punto követik.
Az egyre kilátástalanabb piaci körülmények ellenére az új Audi A4-nek sikerült egyedüli top 10-es modellként megnövelni számait novemberben (tavaly novemberhez képest). 21,2%-os emelkedéssel a kilencedik helyet vívta ki magának az európai tabellán. Az év első 11 hónapjának számait figyelembe véve szintén a 9. helyen áll a modell, 16,6%-os értékesítési növekedést produkálva a tavalyi év azonos időszakához képest.
Az új modellek közül szintén szép eredményeket hozott a Hyundai i10, a Dacia Sandero, a Ford Kuga, az Alfa Romeo Mito, a Lancia Delta, a Suzuki Splash, a Renault Koleos, az Audi Q5 és a BMW X6 is az európai piacra.
November folyamán szintén növekedésnek örvendhetett a Peugeot 308, az Opel/Vauxhall Agila, a Nissan Qashqai, a Fiat 500, a Renault Twingo, a Volkswagen Tiguan, a Citroën C5 és a Renault Modus, elsősorban új verzióknak, vagy nagyobb készleteknek köszönhetően.
Országonkénti trendek
A jelenlegi globális pénzügyi és gazdasági kihívásoknak köszönhetően, az idei év novemberi eladási csaknem minden országban lényegesen alulmaradtak a 2007-es év azonos hónapjához képest. A legtragikusabb visszaesés Izlandon következett be, ahol a tavaly novemberi 1365 db-os eladás idén novemberre 74 darabra zsugorodott.
Finnországban viszont 77,5%-kal növekedtek az új autó eladások tavaly novemberhez képest, a tavaly novemberi 3631 db-os eladás idén novemberre 6445 darabra duzzadt. Az elmúlt évtized azonos hónapjait vizsgálva az idei még mindig elmarad a sokéves átlagtól, kivéve 2007 novembert, mikor is egy kedvezőtlen adószabályzatnak köszönhetően torpantak meg drasztikusan az eladások. Szintén ezzel magyarázható a tavalyi év első 11 hónapjához viszonyított mintegy 9,5%-os emelkedés 2008 első 11 hónapjában.
Az eddigi 11 hónapban növekedést sikerült produkálnia a tavalyi év azonos időszakához képest még Belgiumnak, Csehországnak, Franciaországnak, Litvániának, Luxemburgnak, Lengyelországnak, Portugáliának, Szlovákiának, Szlovéniának és Svájcnak, többnyire az erős évkezdetnek köszönhetően.
Búcsú a nulla százalékos kezdőrészlettől
Még nem dőlhetnek hátra a kötelezőt váltók
Nem emelik az autópálya-matricák árát