Az uniós csatlakozáskor bekövetkezett liberalizáció megduplázta a magyar fuvareszközök számát, amelyek Magyarországról az unió államaiba árut szállíthatnak - közölte de Sorgo
Tibor, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének ügyvezető elnöke. Ehhez járult, hogy szakmai becslések szerint a magyar közúti fuvarozók áruszállítási kapacitása mintegy negyedével nőtt a múlt év
május 1-je óta, annak következtében, hogy az Ausztriával,
Szlovákiával, és Szlovéniával közös határszakaszon megszűnt a
vámkezelés, az áru- és kamionvizsgálat, és az ezzel járó többórás
várakozás.
A fuvarhelyzetet tovább rontotta a további 9 csatlakozó ország
fuvarozóinak versenybe szállása, amelyek ráadásul a magyarnál
kedvezőbb adózási környezetben végzik tevékenységüket. Például a
lengyel és litván fuvarozók kilométerenkénti fuvardíja mindössze 55
eurócent, a magyaroké pedig 75-80 eurócent alá nem tud menni. Egyre több magyar fuvarozó kényszerül önköltségi ár alatti
tevékenységre, és a túlélés érdekében elkezdték felélni
tartalékaikat - mutatott rá az elnök.