Az új Polo-, Golf- és Passat-modellek közös vonása a Blue Motion technológia, amely még az előző generációs típusokénál is takarékosabb üzemeltetést tesz lehetővé. Az új VW-modelleket start-stop érzékelővel és fékenergia visszanyerő (rekuperációs) berendezéssel látták el. A könnyűfém keréktárcsáknak, az optimalizált aerodinamikának és a korábbinál hosszabb áttételű nyomatékváltónak köszönhetően sikerült rekord alacsony szintre szorítani az újdonságok fogyasztását.
A negatív csúcsot a Polo Blue Motion tartja, amelynek 75 lóerős dízelmotorja átlagosan 3,3 liter gázolajat fogyaszt 100 kilométeren, miközben CO2 kibocsátása mindössze 87 gramm/kilométer. Ennek megfelelően csökken a kocsi fenntartási költsége: egy Berlin-Frankfurt közötti út (450 km) gázolajban mindössze 19 euróba kerül. Ennél még a vonatjegy is drágább. Az új Polo 2010 elején kerül forgalomba.
Milyen autók mennek? Kicsiben gondolkozunk |
Ezzel a Golf kategóriájának legtakarékosabb modellje az egész világon - és viszonylag környezetkímélő is. CO2 emissziója ugyanis csupán 99 gramm/km. Emellett szokatlanul fürge is, hiszen dízelautókra csöppet sem jellemző, hogy 0-ról 100 km/ó tempóra 11,3 másodperc alatt gyorsuljanak fel. Egyetlen tankolással 1500 kilométer tehető meg vele, s még idén ősszel piacra kerül.
A sorozat legnagyobb tagja a Passat Blue Motion, amelynek premierjét októberre időzítetik Wolfsburgban. Ez a középkategóriás limuzin írd és mondd mindössze 4,4 liter gázolajat "szürcsöl" 100 kilométeren, egy tankolással akár 1600 kilométert képes maga mögött hagyni. "Ez lesz a kereskedelmi utazók álomautója" - jósolják a VW gyárban.
Az utolsókat rúgják a roncsprogramok?
Varga: nem akarunk a németektől függeni
Porsche: új modellel a visszaesés ellen
A szárnyalás ellenére óvatos a VW
MTI