A diszkont légitársaság régióért is felelős értékesítési és marketing igazgatója, Tamás László csütörtökön sajtótájékoztatón jelentette be, hogy októbertől nem indítja el budapesti járatait, amelyek Bristolba, Dublinba, East Midlandsra és Glasgow Prestwick repülőtérre közlekedtek. Annak ellenére nem tudták elérni az árak kívánt mértékű csökkentését a BA-nál, hogy 25 új járat indítását is beígérték - jelent meg több lap internetes portálján.
A Ryanair úgy vélte: az új járatok egy-két éven belül évi kétmillió utast is hozhattak volna a ferihegyi reptérnek, ennek fejében azonban elvárta volna a légitársaság, hogy a BA szignifikánsan csökkentse a reptér költségeit. Az új célállomások között lehetett volna Barcelona, Malaga, Szicília és Göteborg is. Ez az ajánlat viszont nem kellett a BA Zrt.-nek, ezért a diszkont légitársaság októbertől elhagyja Budapestet, ahogyan - hasonló okból - Prágát is.
Szilágyi Károly, a Budapest Airport szóvivője az MTI-nek azt mondta: a diszkont társaságok piacán nem marad űr a távozó légitársaságok után, miután a versenytársak eddig is bővültek, és új járatok indítását jelentették be. Úgy vélte megfelelő piacismerettel és marketinggel jók a piaci lehetőségek Budapesten. A Ryanair követelését Szilágyi Károly nem minősítette, annyit mondott, hogy a BA már kidolgozott egy valamennyi társaságra vonatkozó kedvezményrendszert.
Fizet a Ryanair az utasoknak
Ősztől nem repül hozzánk a Ryanair?
Emelni készül a Ryanair
MTI