„A májusi piaceséshez képest gyorsabban folytatódik a zuhanás, folytatva a hónapok óta tapasztalható negatív tendenciát. A világ vezető autógyártói folyamatos termék innovációval, valamint egyre gazdaságosabb üzemanyag-fogyasztású fejlesztésekkel igyekeznek enyhíteni az általános hitel korlátozások-, valamint a növekvő olajárak okozta negatív hatásokat,” mondja Nasir Shah, a JATO Globális Üzletfejlesztési Igazgatója.
Volkswagen továbbra is tartja vezető pozícióját Európában, mind június hónapban, mind pedig a teljes első félévet tekintve. Júniusban második az Opel lett, majd a Renault, a Ford és a Peugeot következik a sorban. A teljes félévet nézve, a Ford megelőzte az Opelt, a Renault-t és a Peugeot-t.
Ragyogó teljesítményt nyújtott a BMW, 6.1%-os növekedést produkálva 2007 első félévéhez képest, mely növekedést nagyban elősegítette a kiszélesített termékpalettájuk. A FIAT szintén szépen teljesített (2.7%-os növekedés) elsősorban az 500-as és a Bravo modellek sikerének köszönhetően, míg a Mercedes szinte teljesen azonos számokat produkált. A top 10 márkán kívül a Jaguar (+22%), a Dacia (+9.8%), a MINI (+5.7%) mind növekedést tudhat magáénak Júniusban. A Daihatsu (+11.9%) kiemelkedő eredményét a Cuore/Charade valamint a Sirion modellek alacsony üzemanyag fogyasztásának, valamint attraktív CO2 kibocsátásának köszönhette.
Féléves szinten a Volkswagen Golf a piacvezető modell (+17.6%), második pedig a Peugeot 207-es lett (+2.2% tavaly első félévhez képest).
A trükközés vége: fizetnek a buszsávban surranók
Taxis forradalom: hibridek veszik át a hatalmat
Autó nélkül: kilistázták a gyalogosparadicsomokat
Privátbankár