A kormányrendelet szerint a vasúti pályahálózat működtetéséért a költségtérítés a MÁV által működtetett szakasz esetében 389 millió forint, a GYSEV-nél 690 millió forint.
A KHEM tájékoztatása szerint a teljes mértékben állami tulajdonban lévő MÁV Zrt. esetében a pályahálózat működtetésére az állam nem kizárólag a költségvetési soron tud forrást biztosítani. A MÁV Cargo Zrt. értékesítéséből keletkező források részben a pályahálózat működtetésére és fejlesztésére fordítódnak.
A helyközi autóbuszos személyszállításért 21,6 milliárd forint költségtérítést irányoz elő a kormány az idei évre. A kormányrendelet kimondja, hogy a költségtérítések fizetésének ütemezését a közszolgáltatási szerződések tartalmazzák, amelytől indokolt esetben lehet eltérni.
A szaktárca tájékoztatása szerint a vasúttársaságokkal a közszolgáltatási szerződések aláírásra előkészített állapotban vannak, azokon a közelmúltban bekövetkezett kormányzati változások következtében technikai jellegű módosításokat kellett végrehajtani. A szerződéseket a tárca szándéka szerint a módosítások miatt esetlegesen szükséges testületi döntések után a felek haladéktalanul aláírják, azokat a pénzügyminiszter is ellenjegyzi.
Sztrájk: az induló vonatokra sem mernek felszállni
Gaskó egyedül maradt a sztrájkkal
VDSZSZ: Bajnai szétveri a vasutat
MTI