Kormányzati önreklám 3 milliárból?
Balsai István fideszes országgyűlési képviselő közlése szerint a valóság túltesz azon, amit egy hete tartott sajtótájékoztatóján megfogalmazott: 2007 és 2008 folyamán a kormány nem 2, hanem 3,3 milliárd forintot pocsékolt el önreklámozásra a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségen (NFÜ) és a Miniszterelnöki Hivatalon keresztül.
A politikus csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján közölte: Bajnai Gordon szakminiszter azt ígérte, hogy már 2007-ben 10-12 megaberuházás pályázati anyaga jut el Brüsszelig, ezzel szemben mostanáig, tehát 2008 derekáig mindössze a debreceni villamos esetében valósult ez meg; olyan kiemelt projekteknél, mint a 4-es metró, az M7-es és az M43-as autópálya, nem.
Arra a kérdésre, hogy "kinek jó ez", Balsai István Szetey Gábor volt államtitkárt és Baráth Pétert, Baráth Etele szocialista politikus fiát, a Miniszterelnöki Kabinet kommunikációs főigazgatóját jelölte meg. A Magyar Nemzet információi szerint a nevükhöz köthető cégek a kedvezményezettjei a Miniszterelnöki Hivatal félmilliárd forintos pályázatának.
Balsai István az "Új Magyarország benned van" szlogenű kampányt is megemlítette, ami mintegy másfél milliárd forintba került, de a hatása a politikus véleménye szerint nem volt számottevő. Ugyanebbe a pazarlási kategóriába sorolta azt a 360, illetve 197 millió forintot, amelyet két kereskedelmi televízió kapott.
A képviselő kiemelte az Állami Számvevőszék által is kifogásolt, dekorációkra költött 79 millió forintot, valamint a hasonló összegű ajándékokat, rendezvényeket. "Riasztónak" nevezte, hogy egy olyan rendezvény, amelyre valóban nagy szükség volt - a 33 leghátrányosabb helyzetű kistérség vezetőinek találkozója -, alig egymillió forintot kapott.
"Orbán a szocialisták kezére játszott"
Nyugdíjpénztárak: mi a különbség?
Gyurcsány: a mostani nyugdíjrendszer jó kompromisszum
Igaza lehet: Gyurcsánynak van oka az optimizmusra
Gyurcsány szerint Orbán áruló
Kevés lesz a nyugdíj: várjuk a sült galambot
MTI