Kósa: át kell gondolni a fenntartók szerepét a közoktatásban
Mivel az alapfokú képzésben részt vevő diákok eloszlása településenként rendkívül aránytalan, elkerülhetetlen az iskolafenntartói feladatok átgondolása az új közoktatási koncepcióban - mondta Kósa Lajos szombati debreceni sajtótájékoztatóján.
Felhívta a figyelmet arra, hogy ma mintegy háromszáz önkormányzat tartja fenn azokat az iskolákat, ahol az alapfokú képzésben részt vevő diákok 90 százaléka tanul. A következő egy évben a fenntartói rendszert át kell alakítani, "külön kell választani a megyéket és a nagyvárosokat" - mondta Kósa Lajos.
Döntő fontosságúnak nevezte a közoktatás szempontjából, hogy mi történik az említett háromszáz településen, megítélése szerint számukra tehetséggondozó programok kidolgozására van szükség.
Debrecen városa a tehetséggondozás szempontjából úttörő szerepet vállal, kizárólag itt van ugyanis az országban tehetségfejlesztő központ, és az egyik városi gimnáziumban speciális osztály indult a tehetséggondozó programokban kiválasztott diákoknak - hangoztatta a debreceni polgármester.
Csermely Péter, a Nemzeti Tehetségsegítő Tanács elnöke sikeresnek és nemzetközi összehasonlításban is példamutatónak nevezte a tehetséggondozásban létrejött hálózatokat és az októberben véget érő Géniusz programot. Felhívta a figyelmet arra, hogy ha egy diák valamely tudományos, művészeti vagy sportterületen sikeres, önbizalmat szerez, akkor az élet többi területén is jobban teljesít.
MTI