Október 30-án jelenik meg 14 biztosító jövő évi kgfb tarifája, majd novemberben lehet felmondani, december végéig pedig újrakötni a szerződéseket. A piacvezető alkusz cég szakértői - miután számba vették az idei kampányváltásra ösztönző, és attól óvó tényezőit - arra az eredményre jutottak, hogy 600-800 ezren fognak átszerződni másik biztosítóhoz.
Miután jövő év első napján hatályba lép a kgfb törvény, az idei lesz az utolsó klasszikus kampány. A jövő évtől ugyanis a szerződések már nem az év első napjától az utolsóig élnek, hanem a megkötésük napja lesz az évforduló. Ez azonban csak azokra vonatkozik, akik 2010-ben vásárolnak gépjárművet. Ezért várható, hogy idén még minden biztosító növelni akarja kgfb szerződéseinek számát, amit vonzó díjakkal érhet csak el - mondta Bravik Attila ügyvezető igazgató-helyettes.
Ennek azonban némileg ellentmond az, hogy az idén meghirdetett díjak gyakorlatilag két évig élnek - tette hozzá. Aki ugyanis jövő decemberben köt kgfb-t, annak 2011 decemberéig szól a szerződése, a 2010-es árral. A meghosszabbodott futamidő növeli a kockázatot, amit be kell építeni az árba. Ennek viszont ellentmond, hogy az összesített kgfb kárhányad - a kifizetett kártérítések és a beszedett díjak aránya - néhány év alatt 70-ről 50 százalékra csökkent. Szintén váltásra ösztönzi az ügyfeleket a válság által kikényszerített takarékosság is.
Beköszöntött a hideg idő. Ön lecserélte már a nyári gumit? Szavazzon! |
Mindezek eredőjeként számolnak a CLB-nél a 600-800 ezer váltással. A korábbi tapasztalatokra utalva azonban az átlagdíj enyhén növekedni fog, de minden biztosító - mint eddig is - a kampányban kedvezményt ad a díjából - vélte Buczolich Antónia Judit.
Végül kérdés, hogy mi lesz a gépjárműflottákkal. Ezek díja eddig tele volt "gumi feltételekkel", de a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) egy nemrégiben közzétett vezetői körlevelében ezek megszüntetésére kérte a biztosítókat. A flotta gépjárművek díjait ugyanúgy kell tudni kalkulálni a közzétett feltételekből, mint az egyediekét. Nem lehet megtenni azt sem - ami eddig gyakorlat volt -, hogy egy-egy alkusz által közvetített egyedi szerződéseket kedvezőbb díjú flottaként kezelte a biztosító.
Sokkal kevesebben halnak meg útjainkon
Télen jobb a motor - már csak a casco miatt is
Kötelező biztosítás: ez a harc lesz a végső?
Kgfb: nem törlik a bónuszt, ha késve fizetünk
MTI