Beigazolódtak az internet térnyeréséről a kötelező biztosítási kampány első napjaiban tett jóslatok: novemberben 530 ezren váltottak biztosítást az interneten keresztül a Netrisk.hu összesítése szerint, így az internet vált a biztosítók közötti verseny fő színterévé.
A biztosítók saját oldalain 30 ezren, független online alkuszokon keresztül pedig mintegy 500 ezren szerződtek újra. A döntő többség tehát a biztosítók ajánlatait összehasonlítva választott új szolgáltatót magának.
Arról, hogy hányan váltanak idén a hagyományos csatornákon keresztül, még nincsenek megbízható adatok. Az internet piaci részesedése ugyanakkor még abban az esetben is meghaladja az 50 százalékot, ha a legoptimistább várakozások igazolódnak, és az országosan átszerződők száma eléri az egymilliót december végéig.
A legtöbben, 310 ezren a Netrisk.hu szolgáltatását vették igénybe. Ezzel a 2001-ben elsőként indult internetes biztosításközvetítő portál nemcsak megőrizte, de a múlt évhez hasonlóan tovább is növelte piaci részesedését. Tíz interneten váltó autósból hat a Netrisket használta az átszerződésre. |
A novemberi statisztika szerint az elveszített ügyfeleket is figyelembe véve a biztosítók között az Uniqa teljesített a legjobban. A társaság összesen csaknem 30 ezerrel növelte ügyfélállományát. De jól zárta a novembert a Genertel és az Aegon is.
A novemberi kampány legnagyobb vesztese a Groupama és a Wabard. Előbbi ügyfélállománya 21 ezerrel, utóbbié 26 ezerrel csökkent a Netrisk.hu adatai alapján.
Az újrakötésekben a Groupama számai szintén kirívóak: az „új” szerződések 73 százalékát meglévő ügyfelek kötötték. Az Allianznál is magas, 58 százalék a régi-új ügyfelek aránya. E két biztosítót kivéve egyetlen más társaságnál sem közelíti meg az újrakötések aránya az ötven százalékot.
Az idei kampányban tapasztalt rendkívüli árverseny a flottaszerződések esetében is fordulatot hozott. A novemberi statisztika szerint a kisebb, 5-25 járműből álló céges autóflották tulajdonosai is járművenként kalkulálják ki a biztosítási díjat a Netrisken, az egyéni ügyfeleknek járó tarifák ugyanis az idén sok esetben alacsonyabbak, mint a flottaszerződéseké.
Kgfb: késlekednek a díjértesítők!
Meglepően sokan érdeklődnek a casco iránt
Gyerekeink lenyomják nekünk a kötelező-tarifát
MTI