Kozmetikázhatnak: 180 milliós bírság a GVH-tól
Két multinacionális kozmetikai vállalkozás magyar érdekeltségére összesen 180 millió forint versenyfelügyeleti bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), a Johnson and Johnson Kft. és a Beiersdorf Kft. kozmetikai termékeik reklámozása során minden fogyasztónak biztos hatást ígért, ám ezt az állításukat még a saját kutatási eredményeik sem támasztották alá.
A GVH közleménye szerint a Johnson and Johnson Kft. ellen azért indult versenyhivatali vizsgálat, mert a vállalkozás több termékéről is a fogyasztók megtévesztésére alkalmas megállapításokat tett közzé. Mindezek miatt a GVH úgy döntött, hogy a fogyasztók megtévesztése miatt 70 millió forint bírságot szab ki a Johnson and Johnson Kft.-re. Hasonló jelegű jogsértések miatt marasztalta el a GVH a Beiersdorf Kft.-t is, ezt a céget 110 millió forintra bírságolta.
A bírságok összegének megállapításakor a versenyhatóság súlyosbító körülményként értékelte, hogy a kozmetikai piac jelentős szereplőjének számító vállalkozások több terméket és széles fogyasztói réteget érintő, igen intenzív, jelentős költéssel járó, több hónapig tartó reklámkampány révén tévesztette meg a fogyasztókat.
Enyhítő körülménynek bizonyult ugyanakkor, hogy a Johnson and Johnson az egyik termékcsoportra vonatkozó megtévesztő kijelentést önként eltávolította a honlapról, míg a másik cégnek a csomagolások módosítása kapcsán a bírságon kívül további költségei merülnek fel.
Lecsapott a GVH: nem is gyógyít az étrend-kiegészítő
GVH: mostantól olcsóbban cserélhet bankot
150 millióra büntették a L"Oréalt - mert megérdemlik
Alkotmányellenes szankció a versenytörvényben
Banki stiklik: óriási THM lehet a segítség vége
MTI