A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) 2011. október 18-ától 2012 májusáig összesen 16 különböző közérdekű témát feldolgozó társadalmi célú rövidfilmet jelentet meg a közszolgálati televíziókban (m1, m2, Duna, Duna2). Az egyenként egy perces időtartamú pénzügyi reklámfilmeket általában főműsoridőben sugározzák a tévécsatornák, de bármikor megtekinthetők a PSZÁF honlapján, illetve Facebook-oldalán is.
A rövidfilmek a leggyakoribb lakossági kérdésekre adnak egyszerű válaszokat. A témák között megtalálható a háztartási költségvetés készítésével vagy a pénzügyi nehézségek kezelésével kapcsolatos tudnivalók, s a nézők képet kaphatnak a biztosítás, s ezen belül a legelterjedtebb kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás jellemzőiről is. Megismerhetik a hitelek típusait (például a lakáscélú kölcsönt vagy a hitelkártyát), a hitelképességgel kapcsolatos alapvető információkat, illetve, hogy miképp járjanak el hitelproblémájuk esetén.
Külön film foglalkozik a bankszámlákkal, azok tipikus szolgáltatásaival, illetve a biztonságos bankkártya-használattal. Ami a megtakarításokat illeti, szó esik majd arról: mikor célszerű bankbetétet, állampapírt, részvényt vagy éppen befektetési életbiztosítást venni. Végül a nézők képet kaphatnak a fogyasztói csoportok, az internetes devizakereskedelem, illetve a jogosulatlan hitelezés és betétgyűjtés kockázatairól.
A filmek gyártását közbeszerzési eljárás útján kiválasztott konzorcium végzi. Az alkotók a modern, 3D-s animációval készült filmekben egy rajzolt női karakter segítségével mutatják be közérthetően, színes képvilággal a témával kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat. A gyártási költségeket a felügyeleti bírságbevételekből fizeti a PSZÁF. A társadalmi célú rövidfilmek sugárzása ingyenesen történik, a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság támogatásának köszönhetően, a két hatóság együttműködése alapján.
Privátbankár