Különmetrót építettek az expónak
A sanghaji metróhálózat hossza 2009 végén kevesebb mint 290 kilométer volt, amely azonban április végére mintegy 400 kilométeresre bővül. A hivatalosan május 1-jén kezdődő világkiállítás idején a metropolisz közlekedési rendszere vélhetően így is csúcsra jár majd, hiszen a szervezők a kiállítás hat hónapja alatt 70 millió látogatót várnak.
A 13-as vonal az Expo két távoli pontját, a Puxi és Pudong városrészeket köti majd össze és összesen három megállója lesz a kiállítási terület alatt. A látogatók a belépőjegy birtokában – ingyen használhatják a vadonatúj vonalat. Természetesen alapos biztonsági ellenőrzés után, mivel a metróhoz egy másik földalatti vonal is csatlakozik. A szervezők szerint a hamarosan átadásra kerülő új metró – amelyen kívül több autóbusz- és kompjárat is könnyíti majd a hatalmas területen való közlekedést – a világkiállítás ideje alatt a legforgalmasabb lesz az egész városban.
Noha még több mint négy hónap hátravan a Sanghaji Világkiállítás megnyitójáig, a jegyek rohamosan fogynak. A szervezők adatai szerint már több mint 12 millió jegyet kelt el elővételben. Több vásárlónak azzal kellett szembesülnie, hogy az Expo egyes kiemelt eseményeinek időpontjára már minden belépő elfogyott. Egyebek mellett ilyen a május 1-jei megnyitó, illetve október 1-je, a Kínai Népköztársaság alapításának évfordulója, egyben a Kínai Hónap kezdete.
Január 1-jétől az egy belépésre jogosító jegyek elővételi ára 140-ről 150 jüanra (mintegy 4 500 forint) emelkedett. A biléta a világkiállítás ideje alatt egyszeri belépésre jogosít. A helyszínen vásárolt belépők 160 jüanba kerülnek majd.
A szervezők szerint a vásárlók több mint 70 százaléka csoportos jegyet vesz, mivel ezekre különböző kedvezmények járnak. Chen Xianjin, a Sanghaji Világkiállítás igazgató-helyettese elmondta, hogy számos vállalat igényelt nagyszámú csoportos jegyeket az ország minden részéről.
Nagyot durranhat a kínai buborék
Privátbankár