Lassan magára talál a marketingpiac
A világ legnagyobb marketing cége, a WPP szerint a piaci helyzet már nem olyan rossz, a fogyasztók és az üzleti élet szereplőinek bizalma kezd növekedni a 2008. utolsó negyedévben tapasztalt pánikszerű visszavonulás után, s mérséklődött a reklámköltések csökkenése is.
Az egyebek mellett az Ogilvy and Mather, a Young and Rubicam, a Hill and Knowlton, a JWT reklámügynökség tulajdonosának bevétele 9 százalékkal még elmaradt ugyan a szeptemberrel végződött harmadik negyedben az egy évvel korábbitól, de lassult a csökkenés üteme az előző ciklusokhoz képest. A második negyedévben például még 10 százalékot meghaladó mértékben csökkent a forgalom.
A bevétel, a felvásárlásokat és árfolyammozgásokat is figyelembe véve, 17 százalékkal 2 milliárd fontsterlingre nőtt az egy évvel korábbi 1,7 milliárdról.
Szerves alapon, azonos vállalatszerkezetre vetítve a növekedés a WPP-nél kedvezőbben alakult, mint főbb versenytársainál: a Omnicom bevétele például 10,7 százalékkal, az Interpublicé 14,2 százalékkal csökkent július-szeptember között, a Publicis viszont jobban szerepelt nála, 7,4 százalékos növekedéssel.
Csak az online hirdetés nem haldoklik
Dobogós a direkt marketing
MTI