Lavinát indíthat az Aldi
A látszólag csekély mértékű zsugorodás földrengésszerű változást jelent a németországi élelmiszer-kiskereskedelem területén, ahol a versenytársak kiszorítását célzó piaci magatartás a jellemző - írja a Handelsblatt.
A legtekintélyesebb német gazdasági napilap a Gfk piackutató vállalat és az Accenture vállalati tanácsadó cég közösen végzett, a vásárlási szokásokat elemző felmérésére hivatkozik. A több mint 50 éve működő Aldi - illetve a két Aldi-társaság, az Aldi Nord és az Aldi Süd - hagyományosan nem közöl az üzletmenettel kapcsolatos adatokat.
A nagy rivális Lidl németországi bevétele a lap szerint tavaly egy év alatt csaknem tíz százalékkal 13,3 milliárd euróra emelkedett. A második helyen álló diszkontlánchoz tartozó boltok száma 2007-ben 3,6 százalékkal nőtt, míg az Aldi 4200 üzletből álló németországi hálózatának nagysága nem változott.
Aldi-boltok a világ 18 országában működnek (Ausztriában és Szlovéniában Hofer néven). Az üzletlánc Magyarországon 2008-ban jelent meg.
Hódító hadjáratot kezd a Lidl
Most kezdődik csak a tánc: startvonalon az Aldi
MTI