.jpg)
Vagy új közbeszerzési eljárást ír ki az igazgatóság a hátralévő szakasz befejezésére, ami hozzávetőleg egyéves leállást jelentene az alagútépítésben, de a DBR saját hatáskörben is befejezheti a munkát, "joga van építeni" - tették hozzá.
Mint írták, a konzorcium esetleges levonulása mind jogi, mind technikai szempontból rendkívül bonyolult és komplikált helyzetet teremt, de egyáltalán nem lehetetleníti el a metróépítést, illetve nem veszélyezteti az EU-s támogatást sem.
Megerősítették egyben az Index hírportál azon értesülését, hogy a francia tulajdonú Vinci Construction által vezetett, az osztrák Strabagot, illetve a magyar Hídépítőt is magában foglaló Bamco kedden ismét felfüggesztette az alagútépítést és az egyéb, általa végzett munkákat.
Az Index keddi értesülése szerint a szerződésbontás előtti utolsó szakaszába érkezett a metróvita az alagútfúró Bamco és a BKV között: a kivitelező cég a nap folyamán kelt levelében hivatalosan is felfüggesztette a munkát. Bejelentette, hogy nem mennek tovább a fúrópajzzsal, mert azt olcsóbb és könnyebb a jelenlegi helyéről, a Gellért téri állomásról kiemelni, mint a Duna alól.
A cikk szerint a Bamco ezt azzal indokolta: nem látja biztosítottnak, hogy a megrendelő ki tudja fizetni őt. Ezt arra alapozza, hogy a fővárosi önkormányzatnak nincs még mindig elfogadott költségvetése és az ország hitelminősítése is romlott.
Főváros: meglepődtek, hogy "késik a metró"
4-es metró: "nem reális a csúszás mértéke"
Még 3 év kell a 4-es metrónak
MTI