Egy számjegyűre zsugorodott a visszaesés mértéke az előző évihez képest Ferihegyen. Július első két hetében a légiutasok száma „mindössze” 4,5 %-al maradt el a 2008-as adatokhoz képest. Az év elején még 10-11 %-os volt az elmaradás az előző év hasonló időszakával összevetve, így mindenképpen a válság enyhüléséről, a csökkenés lassulásáról beszélhetünk.
A légitársaságok, a magyar turisztikai szakma, a szállodák és az utazási irodák is a nyári szezontól várták, hogy némi gyógyírt nyújtson az év első felében elszenvedett sebekre. A jelek szerint, ha fellendülést nem is, de legalább a válság enyhülését meghozta a nyár: a családi nyaralások beindulása, a kedvelt tengeri üdülőhelyekre irányuló forgalom valóban felerősödött.
Július első két hetében is folytatódott a Malév lassú javulása, amelynek az előző évihez képest immár harmadik hónapja sikerült bővíteni a forgalmát, ráadásul úgy, hogy elsősorban a gépek ülőhely kihasználtságát növelték. A Malév a jelek szerint elsősorban a charter-piacon lépett előre.
A Wizz Air folytatja dinamikus fejlődését, július első két hetében 7,3 %-al több utasa volt, mint 2008-ban. A nyári szezon kezdete óta Budapesten beállított harmadik A 320-as gépével olyan új úticélok nyíltak meg a Wizz Air utasai előtt, mint Nápoly, Barcelona és Madrid. Az őszi szezonban pedig elindulnak a Wizz Air járatai a német-holland határon fekvő fapados repülőtérre Weeze-re is.
A külföldi légitársaságok közül a British Airways figyelemre méltó 12,4 %-os növekedést ért el, amit elsősorban egy újabb, napi negyedik Heathrow-Ferihegy járattal értek el. Mindez azt jelzi, hogy érdemes a járatfrekvenciát sűríteni Budapest és a brit szigetek között, de még mindig lehet további fejlődési potenciál is, például hosszútávú, tengerentúli járatok átszálló utasai miatt.
Lelassult a Lufthansa visszaesése, a vezető német légitársaság a magyarországi útvonalakon 5,6 %-al kevesebb utast szállított, mint 2008 hasonló időszakában.
A hosszútávú járatok közül az amerikai Delta komoly erőfeszítéseket tett a Malév által hagyott űr betöltésére. Míg tavaly júniusban havi 42 járatot üzemeltettek New York és Budapest között, addig az idén már havi 50-re emelték a járatszámot. Minden bizonnyal még lenne további lehetőség a kapacitások növelésére, mert a new yorki JFK (Kennedy) repülőtérre szinte végig telt házzal mennek a Boieng 767-osok.
Az olcsó légitársaságok közül az easyJet továbbra is gyengélkedik, utasainak száma 4,1 %-al csökkent. A skandináv hátterű Norwegian viszont továbbra is magabiztosan menetel a Sterling tavalyi csődje után keletkezett vákuum kitöltésével. A Budapestet Oslóval, Stockholmmal és Koppenhágával összekötő társaság továbbra is hatvanszázalékos mértékben bővítette forgalmát, ami arra enged következtetni, hogy egy-egy low-cost légitársaság kiesése után nem keletkezik légüres tér, mások azonnal lecsapnak a kínálkozó üzleti lehetőségekre.
A hadiipar mentette meg a Boeing-et
Orránál fogva vezette a brit hatóságot
Már a reptéren megmondják mit kell megnéznünk
A magángépek nem érzik a válságot
Nem repkednek Kelet-Európába
Sose készül el az új Boeing?
Privátbankár