A legnagyobb csábítást világviszonylatban a pihenés jelent, a nevezetességek kényelmes, busszal vagy vízről történő megtekintése, helyi éttermek kipróbálásával, valamint a népszerű show műsorok biztosította kellemes kikapcsolódással. Az országok, amelyek lakói első helyen említették ezt a fajta úti célt: Németország, Nagy-Britannia, Svédország és Franciaország. Szaúd-Arábia, Lengyelország, Brazília és Indonézia lakói tartják legkevésbé vonzónak mindezt.
A régiókat tekintve Európa (38 százalék), a G8 országai (38 százalék) és Észak-Amerika polgárai helyezik előtérbe az ilyen típusú feltöltődést, míg a Közel-Kelet/Afrika (27 százalék) népessége szerepel ennek a rangsornak a legalján. A nők lelkesebben, míg a férfiak kevésbé szívesen vállalkoznak egy ilyen céllal szervezett utazásra. Az életkor tekintetében az 50 év felettieknek inkább, míg a 35 és 49 év közöttiek kevésbé, a 35 alattiaknak pedig legkevésbé jelent motivációt a nyugodt, kényeztető kikapcsolódás. A szociodemográfiai változók közül a bevétel, a családi állapot, a végzettség és a foglalkoztatottság nem bír befolyásoló erővel erre - derül ki az Ipsos kutatásából.
A második legkedveltebb desztináció a természet – a családi programokkal megosztott helyen -, olyan aktív kikapcsolódást jelentő kalandokkal, mint a túrázás, a kajakozás és kenuzás, a kempingezés, a vadon felfedezése, halászat és vadászat, a csónakázás és a vitorlázás. Dél-Afrika, Oroszország, Lengyelország, Kína és Törökország lakói választották a legtöbben ezt a programtípust, míg Dél-Korea, Svédország, Nagy-Britannia és Japán polgárainak jelent mindez a legkevésbé motivációt. A régiók szerinti bontásban a Közel-Kelet és a BRIC országok - Brazília, Oroszország, India és Kína - lakói indulnak ilyen céllal a leginkább útnak. A férfiak jobban, a nők kevésbé vonzódnak az effajta kikapcsolódáshoz, a végzettség tekintetében az alacsonyabban iskolázottak kedvelik az ilyen típusú időtöltést.
Harmadik helyen a családi programok
Az Ipsos felmérése szerint a harmadik helyen az olyan családi programok - megosztottan a szabadtéri lehetőségekkel - szerepelnek, mint a különböző szórakoztató parkok meglátogatása, az egynapos vidéki kirándulások, a strandolás, az olyan szállodák, amelyekben animátoro k foglalkoznak a gyerekekkel, hogy közben a szüleik is kikapcsolódhassanak. Indonézia, Brazília, Szaúd-Arábia, Lengyelország, valamint Belgium és Dél-Korea lakói számára jelenti ez a legnagyobb motivációt, míg Kína, Japán, Franciaország, valamint Oroszország, Olaszország és Kanada egyénileg utazói szeretik legkevésbé ezt a műfajt. Érthető okokból a 35 és 49 év közöttiek, házasok és a kisebb jövedelműek számára vonzók ezek a programok.
Az úti célok megválasztásakor prioritásban a negyedik más kultúrák megismerése, olyan kiegészítő programokkal, mint a helyi finomságok és kulturális sajátosságok kipróbálása, a történelmi helyek, nemzeti múzeumok, galériák meglátogatása, fesztiválokon, vásárokon való részvétel. Japán, Kína, Olaszország, Dél-Korea és Törökország, valamint Spanyolország polgárai kerekednek fel legszívesebben efféle úti céllal, míg Indonézia, Brazília, Dél-Afrika és Oroszország lakói állnak ennek a rangsornak a legalján. Régiós bontásban Észak-Amerika és a G8 országok választják leginkább ezt a fajta kikacsolódást. Demográfiai szempontból inkább a nők, mint a férfiak voksolnak erre az opcióra, s velük az 50 év felettiek, nem házas, más kategóriában szereplők és a magasan képzettek.
A világ polgárainak döntésében az úti célok megválasztásakor ötödik helyen áll a kalandvágy – megosztott helyen a városnézéssel -, olyan adrenalinfokozó aktivitásokkal, mint a magaslati gyalogtúrák, a havas lejtőkön síelés, a helikopterezés, vagy a vízi kalandok. Oroszország, Brazília és Szaúd-Arábia, India, Svédország, és Törökország lakóiban ég leginkább a kalandvágy, míg Magyarország, Japán, Indonézia és Kanada polgárai inkább a biztonságra voksolnak. Demográfiai bontásban inkább a férfiak, mint a nők, a 35 év alattiak, a magasabb jövedelműek és a nem házasok, más kategóriába tartozók „kergetik” a kalandokat.
Városnézés, trendi éttermek - nem pálya
Hatodik helyen áll a városnézés, - megosztottan a kalandvággyal - olyan fénypontokkal, mint a vásárlás, trendi éttermek konyhájának kipróbálása, s a celebekre vadászás. Szaúd-Arábia, Japán, India, valamint Dél-Afrika és Dél-Korea lakói számára jelenti ez a legnagyobb vonzerőt, míg Törökország, Oroszország, Lengyelország és Magyarország polgárainak nem motiváció mindez. Ami a régiókat illeti, Közel-Kelet/Afrika népessége indul leginkább útnak ilyen céllal. Demográfiai megközelítésben a 35 év alattiak, az alacsonyabb jövedelműek, a nem házasok és a más kategóriába tartozók, valamint a magasabb végzettségűek sorolhatók ide - olvasható az Ipsos legfrissebb kutatásában.
Privátbankár