Lejárt a detroiti triumvirátus ideje
Decemberben tavalyhoz képest 11 százalékkal nőtt az autóeladások száma az amerikai piacon - jelentették szerdán az amerikai lapok. A növekedés egyfelől jó hír a gyártók számára, másfelől az adatok bontása azt a szomorú fordulatot jelzi a piacot száz éve uraló amerikai autógyártó trió számára, hogy tartósan egy hétszereplős játszmára kell berendezkedniük.
2010-ben a Hyundai részesedése kevés híján elérte az 5 százalékot. Ezzel a dél-koreai gyártó hamarosan beléphet a legnagyobbak klubjába, ahová eddig a General Motors, a Ford, a Chrysler, a Toyota, a Honda és a Nissan tartozott.
A Hyundainak tavaly 24 százalékkal sikerült növelnie a személyautók eladását. A dél-koreai óriást a piaci növekedésben a Ford (20 százalék), a Nissan (18), a Chrysler (17), a General Motors (7) és a Honda (7) követte. Csökkenést egyedül a Toyotának (-0,4) kellett elkönyvelnie. A Toyota, amely 2009-ben még arra is esélyesnek tűnt, hogy átvegye a vezető helyet a General Motorstól, a műszaki gondok miatti visszaesés következtében a Ford mögé, a harmadik helyre csúszott vissza.
MTI