Lemarad a két nagy kereskedelmi tévé a digitális platformról?
Míg több európai országban két-három évet is igénybe vett a digitális platform elindítása, addig Magyarországon az Antenna Hungária ezt egy év alatt megoldotta - mondta Jean-Francois Fenech, a cég vezérigazgatója csütörtökön Budapesten sajtótájékoztatón.
Hozzátette, ma Magyarországon 2-2,5 millióan vannak, akik analóg földi adást fognak, s mivel ők sem másodrendű állampolgárok, joguk van jó minőségű, akár ingyenes digitális adást nézni. A két országos kereskedelmi csatorna vonakodása kapcsán a vezérigazgató elmondta, ennek főként az az oka, hogy nem szeretnék a reklámpiacon elért, szinte monopolisztikus helyzetüket feladni. Ugyanakkor azzal, hogy nem kerültek fel a digitális platformra, a vezérigazgató szerint hosszabb távon kockáztatják, hogy mintegy 2 millió néző továbbra is foghassa adásaikat.
A vezérigazgató kifejtette, a jelenlegi szabályozás kimondja, ha a digitális platform indulásának pillanatában nincs jelen a két jelentős piaci erejű kereskedelmi adó - RTL Klub, TV2 - a digitális multiplexen, akkor később már nem adhat el nekik ilyen kapacitást az AH. Az AH december elején indította a szolgáltatást, ám aláírt szerződése egyik kereskedelmi tévével sincs. A jogértelmezés azonban jelenleg vita tárgya, s ezért is fordultak a Fővárosi Bírósághoz a tévék.
Nem lehet összekeverni az MTV-t az MTV-vel
Kódolt hírtévék jönnek - figyelje a matricákat!
Bírósághoz fordul a TV2
Tévé-történelem: hétfőn indul a digitális sugárzás
MTI