Leszavazták a kormányt MÁV-ügyben
A képviselők 182 igen, 172 nem, illetve 18 tartózkodás mellett utasították el a kabinet által támogatott javaslatokat. A fideszes és a KDNP-s politikusok mellett 6 szocialista és 10 független képviselő szavazott nemmel, míg 17 szabad demokrata és egy független honatya tartózkodott. A kormánypárti oldalról Csákabonyi Balázs, Hárs Gábor, Káli Sándor, Simon Gábor, valamint Szili Katalin és Zatykó János szavazott a kabinettel szemben.
Hónig Péter közlekedési miniszter a MÁV átalakítására felhatalmazó törvény általános vitájában hangsúlyozta: az egyes közlekedési alágazatok jelenleg egymástól veszik el az utasokat, miközben a vasúttársaság egyre növekvő adósságterhet görget maga előtt. "Napjainkra már ott tartunk, hogy a szolgáltatás minőségével senki sem elégedett, az adófizetőknek pedig egyre elviselhetetlenebb terhet jelent a jelenlegi menetrendi szerkezet finanszírozása" - fogalmazott a tárcavezető.
A kormány elengedhetetlennek tartja a vasút infrastruktúrájának rendezését, ezért át kívánja alakítani a vasúti pálya fogalmi rendszerét és az ahhoz kapcsolódó tulajdoni viszonyokat is. A módosítás egyúttal újrafogalmazza az országos törzshálózati vasúti pálya definícióját, és bevezeti a regionális és egyéb vasúti pálya fogalmát - fejtette ki a miniszter. Hónig Péter ugyanakkor megjegyezte, hogy az országos törzshálózat és a regionális pálya működtetését csak olyan gazdasági társaság végezheti, amelynek egyedüli részvényese a magyar állam.
A törvényjavaslat zárószavazására várhatóan jövő hét hétfőn kerül sor.
MÁV: kevesebb vonal, több vonat, olcsóbb jegy?
MÁV-tender: egy érvénytelen pályázat érkezett be
Hitelből vesz új mozdonyokat a MÁV
MTI