A Nissan cég vasárnap azt közölte, hogy soha eddig nem volt olyan gyenge az eladási mutatója, mint október első tíz napján. A japán vállalat bejelentette azt is, hogy a helyzet rosszabbodására készül Nyugat-Európában, Japánban és az Egyesült Államokban.
A Nissan ezzel egyidejűleg bejelentette, hogy szeptemberben a kínai értékesítése 40 százalékkal nőtt, de a következő hónapok kilátásai már távolról sem ilyen kedvezőek.
Eközben a pénzügyi válságon sokat veszített amerikai Citigroup azt közölte, hogy 5,5 százalékról 3,1 százalékra csökkentette a részesedését a General Motorsban (GM). Az első számú amerikai járműgyártó árfolyama hatvan éve legalacsonyabb szintre esett a New York-i értéktőzsdén pénteken a csökkenő amerikai autóeladások és a hitelválság miatt.
Ön szerint ebben a válságos időszakban meddig süllyedhet a budapesti tőzsde indexe? Szavazzon! |
A Mazda bizonyos hányadot megvásárolna a felkínálásra kerülő részesedésből, de komolyan érdeklődik a Ford-tulajdonrész iránt a Sumitomo japán kereskedőház és az indiai Tata Motors is. A Mazda az ötödik legnagyobb japán autógyártó a Toyota, a Honda, a Nissan és a Mitsubishi után.
Chrysler-GM fúzió: válság miatt elnapolva
Kínlódnak a nagy autógyárak
A Suzuki egyelőre nem változtat
Leállítja az autógyártást a BMW
Üresbe kapcsol a Skoda: egy hétre leáll a gyártás
Minden, amit a válságról tudni akar a Privátbankáron
Hitelválság 2008
MTI