A Stiftung Warentest fogyasztóvédelmi magazin júniusi számában tette közzé felmérését: 22 terméket vizsgáltak, köztük több Magyarországon is forgalmazott nemzetközi márkát - közölte a felmérés kommunikációjával megbízott vállalat hétfőn az MTI-vel.
A vizsgálat során értékelték az ízesítéshez használt anyagokat, a tejszíntartalmat, a csomagolást, a termékismertetőt, a mikrobiológiai jellemzőket és a termék levegőtartalmát. Az érzékszervi vizsgálat során tesztelték a termék kinézetét, ízét és állagát. Az összesítésben az érzékszervi vizsgálat 40, az ízesítő minősége 25, a mikrobiológiai jellemzők 20, a termékleírás 10, a csomagolás 5 százalékot képviselt.
A legjobb, 2,2-es pontszámot a Häagen-Dazs vaníliajégkrémje kapta jó minősítéssel. A szöveges értékelés szerint a készítmény tartalmas, finom, a legmagasabb tejszíntartamú, és növényi zsiradékot egyáltalán nem használnak gyártása során. Az ízt vanília-kivonat adja, nem tartalmaz aromát vagy színezéket, ezzel együtt a legdrágább jégkrém volt a vizsgáltak közül.
A második legjobb termék 3,5-es pontszámával a kielégítő kategóriában, az őket követők pontszámuk alapján pedig már csak a megfelelő kategóriában kaptak helyet.
A legmeglepőbb eredményt a fagylaltok levegőtartalmának mérése hozta. A jégkrémek gyártásakor levegővel habosítják a terméket, így a teszt az azonos mennyiségű fagylalthoz hozzáadott levegő mennyiségét mérte. A Häagen-Dazs Vanília esetében ez az érték 22 százalék volt, az összes többi jégkrémnél azonban 100 százalék körüli, illetve e feletti értéket mértek. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy még a jó minőségű termékekhez is a felhasznált alapanyagokkal megegyező űrtartalmú levegő kerül.
Az alacsony levegőtartalom magyarázza, hogy a Häagen-Dazs fagylaltok lassabban olvadnak, s tálalás előtt éppen ezért várni kell 10-20 percet, hogy adagolhatóvá puhuljanak.
Szimmetrikus arcú férfiak előnyben
Szorongás: egészségtelen a magyar férfiszerep!
"Rükvercben" forog a felfúvódott bolygó
Olcsóbb lesz az alternatív energia
MTI