A vám- és pénzügyőrség országos parancsnoka, Nagy János és a Magyar Közút Kht. vezérigazgatója, László Sándor hétfőn írta alá a közös közúti ellenőrzésekről szóló megállapodást.
A közös ellenőrzések a vámosok által végrehajtott közúti ellenőrzések mellett kiegészülnek a tehergépjárművek tengelysúly-mérésével. A Magyar Közút Kht. valamennyi nagy forgalmú határátkelőhelyen, vagy azok közelében rendelkezik tengelysúly mérő állomással, így a közös ellenőrzések a nemzetközi forgalom bármelyik kiemelten fontos pontján végrehajthatók.
A közlemény szerint az együttműködés első szakaszában az Európai Unió külső határán és nem schengeni belső határán - vagyis a horvát, szerb, román és ukrán határon - kilépni szándékozó nehézjárműveket ellenőrzik közösen. A második lépésben kibővül a közös ellenőrzésre alkalmas pontok száma a schengeni övezet belső határa közelében lévő mérőhelyekkel. Ennek azonban feltétele, hogy a mérőállomásokat nagysebességű, burkolatba épített tengelysúly-mérő detektorokkal szereljék fel; ezek beszerzésére a Magyar Közút Kht. nyílt közbeszerzési pályázatot ír ki.
A szóvivő tájékoztatása szerint a 30 ezer kilométeres országos közúthálózaton a burkolati károk 40 százalékáért nehéz- és túlsúlyos járművek tehetők felelőssé. A két szervezet azzal számol, hogy a közös fellépés eredményeképpen a nemzetközi forgalomban közlekedő túlsúlyos nehézjárművek arányát 1 százalékra tudják csökkenteni a jelenlegi - becslések szerint - 2,5 százalékról.
Az útvonalengedély nélkül közlekedő túlsúlyos járművek üzemben tartóira a vámhatóság 300 ezer forint közigazgatási bírságot róhat ki, ezzel együtt az ellenőrzések hatására kiváltott útvonalengedélyek díjai tovább növelik a Magyar Államkincstár bevételeit - olvasható a közleményben.
A fővárosban razziáznak a rendőrök
31 milliárdot köszönhetünk a VPOP-nak
Kereszteződésekben posztolnak a rendőrök
Száz kilométer új út idén
MTI