Gálffy Alice, a TIR vezérigazgatója lapunknak elmondta: értetlenül állnak a vizsgálat előtt, hiszen a már leadott második negyedéves adataikból is egyértelműen látszik, hogy az egyesület eleget tesz a tartalékképzésre vonatkozó törvényi előírásoknak. A TIR vezetője attól tart, hogy az ellenőrzés igazi oka a MÁV Biztosító körül kialakult botrány, s az ügyfeleit cserbenhagyó biztosító miatt romlik a többi egyesület, így a TIR megítélése is.
Binder István, a PSZÁF szóvivője a TIR-nél tartott vizsgálatról nem kívánt közelebbit elárulni, azt azonban elmondta, hogy a kampány közeledtével a felügyelet - az autósok biztonságának szavatolása érdekében - fontosnak tartja megvizsgálni, hogy a kötelezővel foglalkozó biztosítók felkészültek-e az átszerződési időszakra.
Közben a MÁV biztosító egyesület ügyfelei tovább súlyosbítják saját helyzetüket. A lap MÁV Biztosítótól származó információi szerint a kötelezőjét a biztosítónál megkötő autósok közel fele még nem fizette be harmadik negyedéves díját, pedig egy nap múlva lejár a harminc napos határidő. Ezek az ügyfelek talán úgy gondolják, hogy nem lehet bajuk abból, ha nem fizetnek egy amúgy is megszűnésre ítélt biztosítónak, ám valójában sokat kockáztatnak.
A MÁV Biztosítónál a díj nem fizetése miatt így elveszítik bonuszaikat, csak A0 besorolással köthetnek új kötelezőt, az új biztosító csak elmaradt díjuk rendezése után veheti át őket, közúti rendőri igazoltatásnál július 31-től járművüket kivonhatják a forgalomból, ha pedig addig okoznak balesetet, míg az új biztosítást meg nem kötötték, az okozott károkért maguknak kell helytállniuk.
Lecsapnak a biztosítók a MÁV ÁBE ügyfeleire
Realitást vár a PM
Vízi biztosítás: nem kötelező, de erősen ajánlott
A pótbefizetés sem menti meg a MÁV biztosítósokat
Népszabadság