Már a Népszínház utcáig ér a 4-es metró alagútja
Megérkezett a 4-es metró déli alagútfúró pajzsa az utolsó előtti, Népszínház utcai állomásra hétfőn; a DBR Metró Projekt Igazgatóság közlése szerint, ha az alagútépítő Bamco konzorcium tartani tudja az ütemet, akkor már június közepén megérkezhet a déli pajzs a Keleti pályaudvari ideiglenes végállomásra.
A déli pajzs április 8-án indult el a Rákóczi téri állomásról, és mintegy öt hét alatt tette meg a 450 méteres távot a Népszínház utcáig. Északi párja néhány nappal később indult - írták az MTI-hez eljuttatott közleményben.
A vártnál gyorsabb építés a DBR közlése szerint annak köszönhető, hogy a pesti oldali, változatosabb talajviszonyok között jobban tud haladni a pajzs. A szakemberek már nem számolnak jelentősebb nehézségekkel, egyedül a Keleti pályaudvar előtt adódhatnak gondok, amikor az alagútfúró pajzsok kiérnek az agyagos talajból és az utolsó 150 métert kavicsos talajban teszik meg.
Az alagútépítést végző Bamco konzorcium a pajzsok felkészítésére az előre jelzett hat héthez képest a Népszínház utcánál is csak három-négy hetet tervez, így az utolsó, 450 méteres szakasz építése április végén megkezdődhet, a Keleti pályaudvart pedig már június közepén elérheti a déli pajzs.
A 4-es metró alagútját 2007 áprilisában kezdték el építeni, ekkor indult el az első pajzs a Kelenföldi pályaudvarról. A korábbi ütemtervek szerint a pajzsoknak 2009 májusában kellett volna a Baross térre, a Keleti pályaudvarhoz érkezniük. Négy évvel ezelőtt még azt tervezték, hogy a 4-es metrót 2009 végén átadják az utasforgalomnak.
Áprilisban leállhat a metróépítés
Az út- és metróépítés tartja életben az építőipart
Akkus trolik segítik a 4-es metrót
Nyárra elkészülhet a 4-es metró alagútja
MTI