A PSZÁF közleménye szerint minderre azért került sor, mert a biztosító július 24-ei rendkívüli közgyűlésen a tagok többsége szavazással elutasította azt, hogy tagdíj-kiegészítésssel, pótbefizetés teljesítésével rendezzék az egyesület helyzetét, s ezáltal megszüntessék a tartalék- és tőkehiányt.
A PSZÁF közölte azt is, hogy a miniszteri válasz időpontjához és tartalmához igazodva az intézkedések pontos menetrendjéről, a tagok más biztosítóhoz történő átszerződésének időpontjáról és az arra rendelkezésre álló időszakról, illetve a biztosítási szerződésekből származó kötelezettségek kielégítési módjáról a felügyelet, valamint a MÁV ÁBE felügyeleti biztosai részletesen tájékoztatják a nyilvánosságot.
A felügyelet a közlemény alapján olyan ütemezést fog kialakítani, hogy az ügyfelek és a fogadó biztosítók számára megfelelő idő, 30 nap álljon rendelkezésre a döntés meghozatalához.
A felügyelet törekszik arra is, hogy az átszerződés és a MÁV ÁBE kárfelelősségének a határnapja a biztosítási negyedévhez igazodjon. Ez technikailag a legegyszerűbb, és a biztosítottak számára a legátláthatóbb.
A közlemény szerint a tevékenységi engedély visszavonásával egy időben a felügyelet a biztosítási törvényben előírt kötelezettségének megfelelően gondoskodni fog arról is, hogy a károk fedezetére szolgáló vagyon kizárólag a biztosítottak érdekében legyen felhasználható.
A közlemény szerint a felügyeleti biztosok a közelmúltban újabb bűncselekmény alapos gyanújára utaló eseteket fedeztek fel a MÁV ÁBE-nál. Ezek alapján a felügyelet újabb nyomozati eljárást kezdeményezett a Vám- és Pénzügyőrség Országos Parancsnokságánál.
A PSZÁF emlékeztet arra, hogy korábban már jelezte, ha a közgyűlés a tagdíj-kiegészítés, pótbefizetés elutasításáról dönt, akkor a jogszabályok alapján haladéktalanul kezdeményezi az egyesület biztosítási tevékenységi engedélyének visszavonását. Ennek hátterében az áll, hogy pótbefizetés, tagdíj-kiegészítés nélkül év végéig csak a már meglévő és várhatóan még felmerülő károk mintegy felére van eszközfedezete a biztosítónak.
A MÁV ÁBE közlése szerint az egyesület függő kárainak állománya jelenleg mintegy 10 ezer, amelyek értéke 9 milliárd forint.
Senkinek sem kellett a MÁV biztosító
A pótbefizetés sem menti meg a MÁV biztosítósokat
Kérő nélkül maradhatnak a MÁV biztosítósok
MÁV Biztosító: rosszul járhat, aki nem fizeti a díja
MTI