MÁV Cargo: engedély a mozdonyokra is
A MÁV Cargo Zrt. korábban nem rendelkezett saját vontatási kapacitással. A 2006-ban, MÁV leányvállalataként alapított, majd 2008-ban privatizált MÁV Cargo Zrt. a vasúti árufuvarozási tevékenységéhez szükséges vontatási kapacitást kizárólag szolgáltatásként vásárolhatta meg, elsősorban a MÁV leányvállalatától, a MÁV-TRAKCIÓ Zrt-től, a mozdonyok üzemben tartását és javítását pedig a MÁV-Gépészet Zrt-től.
A MÁV Cargo Zrt. vontatási szolgáltatásainak nagy részét továbbra is a MÁV-TRAKCIÓ Zrt-től vásárolja. A két vállalat egyébként nemrég megállapodott a közöttük fennálló vontatási keretszerződés 2012 végéig történő meghosszabbításáról. Ez a szerződés már figyelembe veszi a MÁV Cargo Zrt. önálló vontatási képességének bővülését, amely évről-évre több saját mozdony üzembe helyezését, a későbbiekben pedig saját mozdonyvezetők alkalmazását jelenti. A MÁV Cargo Zrt. tervei szerint 2012-ben vonatainak jelentős többségét saját mozdonnyal tervezi vontatni.
A MÁV Cargo Zrt. a privatizációt követően megkezdte a saját vontató flottájának kiépítését. A Rail Cargo Austria AG, a MÁV Cargo Zrt. privatizációs szerződésében vállalt kötelezettségének részeként a legszigorúbb európai műszaki és környezeti követelményeknek megfelelő mozdonyokkal bővítette a vállalat eszközparkját.
A Cargo saját vontatási kapacitását jelentő mozdonyok 6400kW-os teljesítményétől, technológiai fejlettségétől és közel 100%-os üzemkészségétől a tulajdonosok a vállalat piaci értékének növelésén túl a mozdonyra váró vonatok számának csökkenését várják - zárja közleményét a cég.
Hív a vasút, vár a MÁV: közel 100 millió reklámra
Végkielégítések: ennyivel távoztak a MÁV-vezetők
MÁV, Volán: spórolással hangolnak a piacnyitásra
Privátbankár