A magyarok utasbiztosítás szempontjából megkülönböztetik a hosszabb és rövidebb utakat, miközben a statisztikák semmilyen összefüggést nem mutatnak az út hossza, időtartama és a poggyász eltűnése között. Horváth Péter, a QBE Atlasz Biztosító szakértője emlékeztetett arra, hogy ez év márciusában a londoni Heathrow új 5-ös terminálján két hét alatt 28 ezer csomag veszett el.
Egyforma eséllyel tűnhet el a poggyász nagyobb vagy kisebb reptereken, és az sem befolyásolja érdemben ennek esélyét, hogy melyik légitársasággal utazunk. Fontos viszont, hogy át kell-e szállnunk az utazás során, mert a vizsgálatok szerint csomagjainkra a legnagyobb veszélyt éppen ezek jelentik. A több járattal utazók közül százból háromnak a poggyászát rossz helyre szállítják, míg az egy vonalon közlekedők 1,4 százaléka nem kapja meg csomagját a leszálláskor. Az eltűnt csomagok tulajdonosainak 15 százaléka egyáltalán nem, vagy csak hetekkel később kapja vissza holmiját.
Felkészülten érkeznek az utasok Ferihegyre
Szollár Domokos a Budapest Airport szóvivője szerint tavaly 600 olyan csomag érkezett Ferihegyre, amelynek soha nem lett meg a gazdája. Az éves 10 milliós csomagszámhoz képest ez elenyésző. Ezeket egy idő után visszaküldik az illetékes légitársaságnak. Megjegyezte: a csomagokra ragasztott - világszerte egységes - vonalkód miatt a csomagokra inkább a késve érkezés, mint az elveszés a jellemző. |
A biztosítók plusz-szolgáltatása a poggyász késedelmi költség, ami akkor jár, ha néhány óra, vagy nap késedelemmel kapja meg az utas a csomagját. Ezt is utólag fizeti a biztosító, viszont az utas ennek terhére (reményében) megvásárolhatja a szükséges dolgokat.
Megvan az egymilliomodik utas a Malévnál
A légitársaságok nagy része félrevezet minket
Landoláskor a legesélyesebb, hogy lezuhanunk
Új repülőtér épül Magyarországon
Amerika szigorít: ujjlenyomatot vesz a kilépőktől
MTI