A kontinens öt vezető autópiaca közül három szenvedett el esést. Franciaországban 0,7 százalékkal, Olaszországban 9,2-del, Németországban pedig 23,4-del csökkentek az eladások. Nagy-Britannia és Spanyolország enyhe, 1,8 illetve 3,1 százalékos növekedést produkált.
Közép- és Kelet-Európa piacai jobban teljesítettek, Litvániában például 6,1, Lettországban pedig 18,6 százalékos növekedést mért az újautó-eladásokban a cég, ami éles ellentétben áll a tavalyi 72,9 illetve 66,2 százalékos csökkenéssel. A teljes régióban egyébként mintegy 13,7 millió új gépkocsit adtak el, ami enyhe csökkenést mutat a 2009-es 14,3 millióhoz képest.
Gazdasági problémái ellenére Írországban nőtt a legjobban a piac, 53,9 százalékkal ugrottak meg az eladások a tavalyi évben - ez elsősorban az ott nem rég bevezetett roncsprémium-program miatt van. Görögország a 2010-es év sereghajtója, 62 százalékkal esett a forgalom. Magyarország 9,7 százalékos mínuszt produkált.
A gyártók rangsorát továbbra is a Volkswagen vezeti 492 556 eladással a kontinensen, bár 13,7 százalékkal kevesebb Golfot adtak el, mint egy évvel korábban. Ez persze nem meglepő a roncsprémium-programok kifutása miatt. A többi német cég is jól teljesített, a BMW, az Audi és a Mercedes is növekedést tudott elérni, sőt, a tíz legjelentősebb európai gyártó közül a BMW tudott a legtöbbet fejlődni egy év alatt. A top10-ből az olasz Fiat muzsikált a legrosszabbul, 18,6 százalékkal csökkentek az eladásai - derül ki a szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközleményből.
Privátbankár - Fokasz Oresztész