Az internet lehetőséget és egyben kihívást is jelent, a lapok azonban mindig jelen lesznek - ilyen vagy olyan formában - hangoztatta Murdoch, az általa alapított News Corp. vállalat elnök-vezérigazgatója vasárnap a Sajtó jövője: a papíron túl című konferencián.
"Úgy tűnik, túl sok újságíró leli perverz örömét abban, hogy saját közelgő kimúlását csócsálja. A vészmadarak ellenére én hiszem, hogy az újságok még új csúcsokra érnek el a XXI. században" - mondta az Amerikában rögzített, majd az ausztrál ABC televízióban sugárzott beszédében a médiacézár.
Rupert Murdoch 1953-ban alapított egy kis helyi újságot, majd ebből a vállalkozásból nőtt ki a mára már az egész világot behálózó sajtóbirodalom, amelynek ma olyan cégek képezik részét, mint a 20th Century Fox filmstúdió, a Fox News és a Sky Broadcasting hírtelevíziók, a Dow Jones hírügynökség és a MySpace internetes kapcsolatépítő portál.
A szakember szerint az emberek "ma jobban ki vannak éhezve az információra, mint valaha", és a hagyományos sajtó még mindig őrzi hajszálnyi előnyét a blogokkal és más új médiumokkal szemben, mivel az olvasók megbízhatóbbnak tartják őket. "A fogyasztók ma is azt akarják, amit mindig: olyan forrást, amelyben bízhatnak. Ezt pedig a múltban a lapok biztosították. És a jövőben is ez fogja az újságokat naggyá tenni" - fejtegette.
A elnök-vezérigazgató hangsúlyozta: az újságok számára a kihívást most a személyre szabható tartalmak jelentik. "Az újságot talán már nem fogják reggelenként az ajtónkhoz bedobni, de a zaj, amelyet a küszöbünkön kelt, mindig visszhangozni fog a társadalomban és körülöttünk az egész világon."
Kihátrált a Google a Yahoo mögül
Járványként terjed az internet
MTI