Megdorgálták a Budapest Bankot, mert késve válaszolt
Fogyasztóvédelmi eljárás alapján felügyeleti intézkedést hozott a Budapest Bank Nyrt.-vel (BB) és a Lombard Finanszírozási Zrt.-vel szemben a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF).
A BB-t azonnali hatállyal arra kötelezte a felügyelet, hogy tartsa be a banktitokra vonatkozó jogszabályi rendelkezéseket, a panaszügyek kezelése során pedig a jogszabályban meghatározott válaszadási határidőt, a Lombardot pedig a jogszabályban meghatározott válaszadási határidő maradéktalan betartására szólította fel a panaszügyek kezelése során.
A BB-re vonatkozó felügyeleti határozat indoklásából kiderül: a panaszt tevő ügyfél kölcsönt vett fel a banktól, és annak igénylésekor a nyomtatvány "előző munkahely" rovatában feltüntette korábbi munkahelyét, illetve annak címét. Amikor az ügyfél fizetési kötelezettségeit nem szerződésszerűen teljesítette, a bank - nyilatkozata szerint adminisztratív hiba következtében - az ügyfél korábbi munkahelyét kereste meg fizetésletiltás céljából, amivel megsértette a hitelintézeti törvény banktitokra vonatkozó rendelkezéseit. Az ügyfél 2009. október 14-i írásbeli panaszára a BB csak 2010. január 5-én válaszolt, holott a megkeresés időpontjában hatályos fogyasztóvédelmi törvény szerint erre 15 napon belül sort kellett volna kerítenie.
A Lombard Finanszírozási Zrt.-vel a panaszt tett ügyfél gépjármű finanszírozására kötött kölcsönszerződést, és a pénzügyi szervezet árfolyam elszámolását sérelmezte, továbbá azt, hogy panasza ellenére nem kapott tájékoztatást. A szerződésből eredő követelések, így az árfolyamkülönbözet összegének tételes számszaki ellenőrzésére a felügyelet hatásköre nem terjed ki, annak elbírálására polgári peres eljárás során, bírósági úton van mód a határozat szerint. Az ügyfél panaszára a Lombard nem adott választ, ezért a felügyelet felszólította a jogszabályok betartására.
MTI