Megérte a szenvedés, nyereséges lett az Opel
A működési eredmény 100 millió dollár volt, egy évvel ezelőtt 200 milliót tett ki a veszteség. Az első félévre vetítve még 280 millió dollár volt az európai érdekeltség adózás előtti vesztesége, de már ez is 350 millióval kevesebb, mint egy éve.
Opel/Vauxhall márkákból június végéig 50 ezerrel többet adtak el Európában, mint egy évvel korábban, a piaci részesedés 6,4 százalékra nőtt. Az idén 1,2-1,3 autót terveznek értékesíteni.
Az Opelnél 2010 elején kezdődött meg a kemény takarékossági kurzus azért, hogy ismét nyereségessé váljon a vállalat. Bezárták az antwerpeni gyárat, és Európa-szerte nyolcezer fős leépítést határoztak el. Volt idő, amikor még az Opel eladása is szóba került, de végül a GM megtartotta az európai márkát, sőt áldozott is a cég fejlesztésére. Ebbe a sorba tartozik a szentgotthárdi Opel-gyár bővítése: az új üzem alapkövét idén áprilisban rakták le. Az 500 millió eurós beruházás 2012 végére valósul meg.
MTI