Megkegyelmeztek a trabantosoknak
Az erről szóló rendeletet a közlekedési, hírközlési és energiaügyi-, az igazságügyi és rendészeti-, valamint a környezetvédelmi és vízügyi miniszter közös rendelete tartalmazza, amely a Magyar Közlöny hétfői számában jelent meg.
A szerdától hatályos rendeletet nagyon várták a kétütemű autók tulajdonosai. A gépkocsik környezetvédelmi felülvizsgálatáról 2002-ben született alaprendelet szerint 2008. január 1-jétől csak katalizátorral kaphatnak zöldkártyát ezek az autók. Miután a számuk nagyon lecsökkent, így év eleje óta tart az egyeztetés az érintett tárcák között, hogy mennyi türelmi időt kapjanak még a katalizátor nélküli működésre. A kiszivárgott információk szerint 3-5 év között szóltak a javaslatok, ehhez képest meglepetés a 2020. december 31-ig tartó határidő.
A követelmény annyi a kétütemű kocsik motorjaival szemben, hogy azok alapelőgyújtása, zárás szöge és alapjárati fordulatszáma feleljen meg a gyári értéknek. Amennyiben ez megvalósul, úgy a kocsi szénhidrogén kibocsátást teljesítettnek kell tekinteni - mondja ki a rendelet.
Jelenleg 50 ezernél is kevesebb kétütemű személygépkocsi (30-40 ezer Trabant, 10 ezer Wartburg és pár száz Barkas) futhat - szakértői becslés szerint. Muczán Gábor, a Trabant-Wartburg Klub elnöke azt mondta: a pontos számot nehéz megmondani, hiszen sokan nem hivatalos úton helyezik forgalmon kívül kétütemű járműveiket.
Autós szivató: na milyen színű a verda?
Reszkess Mini: itt az Audi A1
Retro-Trabi:nem újjászületés, történelem-hamisítás
MTI