Megtette a magáét a német roncspénz, nagy a baj a BMW-nél
Németországban 24 százalékkal nőtt a fogalomba állított új autók száma októberben éves szinten - közölte a nemzetközi autógyártók szövetsége (VDIK) kedden. Az októberi növekedésre már az előző hónapban kifutott roncsprémium után került sor.
Októberben közel 321 ezer új autót regisztráltak Németországban, amely a legnagyobb európai autópiac. Ezzel az idei első tíz hónapban értékesített új autók száma 3,312 millió volt, ami 26 százalékos bővülés a tavalyi év azonos időszakához képest.
A német kormány 5 milliárd eurós roncsprémium-programja szeptember 2-án járt le. A legalább kilencéves gépkocsik cseréjét környezetkímélő, új típusokra autónként 2500 euróval támogatta a német állam. Az év elején erre a célra elkülönített 1,5 milliárd euró már tavaszra elfogyott. Az érdeklődés viszont akkora volt, hogy a kormány ötmilliárd euróra növelte a keretet.
Szenvednek a bőrnadrágosok
A BMW AG adózott eredménye 74 százalékkal 78 millió euróra zuhant éves szinten az idei harmadik negyedévben a globális gazdasági visszaesés hatására. A szakértők jobb, 94 millió eurós nyereségre számítottak. Egy éve 298 millió euró volt a cég profitja.
A BMW, amely eladásait tekintve a világ vezető luxusjárműveket gyártó cége, kedden azt közölte, hogy 7,2 százalékkal kevesebb autót adott el a július-szeptember közötti időszakban, mint egy éve.
A cég bevétele 6,6 százalékkal 11,8 milliárd euróra csökkent a tavalyi harmadik negyedévi 12,6 milliárd euróról. A BMW szerint a globális gazdaság már túljutott a mélyponton, a vállalat szempontjából az idei utolsó negyedév a stabilizáció időszaka lesz. Azzal számol továbbá, hogy az idei évet összességében nyereséggel zárja, jövőre pedig fokozatosan élénkül a járműpiac.
Minden roncsot bevesznek, csak legyen kereslet
Újra beindul a Daimler
Döbbenetes engedmények a német autópiacon
MTI, Privátbankár