Miért örülnének a pedagógusok?
Nem volt sok ok az örömre a közoktatásban a legutolsó pedagógusnap óta eltelt egy évben; a kormányzat a finanszírozásban és a jogi szabályozásban egyaránt elfogadhatatlanul viselkedik - közölte Kerpen Gábor, a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének elnöke pénteken Budapesten sajtótájékoztatón.
Az érdekvédő a vasárnapi pedagógusnap előtt azt mondta, hogy a magyar pedagógusok túlterheltek, s a kormányzat olyan feladatokat ró rájuk, amelyek a meglévő pedagógiai eszközökkel nem megoldhatók.
Kerpen Gábor azt mondta: a kormányzati kommunikáció továbbra is azt közvetíti, hogy a társadalmi problémák nagy részét az oktatási intézményekben kell orvosolni. Ugyanakkor az oktatási intézmények erre nem alkalmasak és nem is tették azzá őket - tette hozzá. Nem az oktatási intézményekkel orvosolható a munkanélküliség, az elszegényedés, a területi szegregáció és az erőszak terjedése - mondta.
Kifejtette: több tízmilliárd forintot vontak ki a közoktatásból, emiatt nőttek az osztály- és csoportlétszámok, egyre kevesebb pedagógusnak kell egyre több feladatot ellátnia és eközben egyhavi bérüket is megvonták.
Kijelentette: közgazdászok is azt mondják, válság idején nem kivonni kellene a közoktatásból, hanem befektetni.
Kerpen Gábor külön említve az iskolai erőszak problémáját, azt mondta, az oktatási kormányzat egy éve süket füleket mutat a PDSZ javaslatai iránt. Szólt arról is: másfél hónapja nem kapnak választ a tárcától arra sem, hogy a pedagógusok munkaterheléséről szóló felmérés mikor kezdődhet el.
Foghíjas könyvespolcok: csak a tanulók olvasnak többet
Ön egy év alatt 6700 forintot költött könyvre
Zárolták az oktatási pénzeket?
31 órás az iskolai hét a tanároknál
MTI