A nők körében dúl az "elégedetlenség forradalma", s azok a vállalatok, amelyek megértik ennek természetét, hatalmas üzleti sikereket érhetnek el - érvel Michael Silverstein és Kate Sayre, a Women Want More: How to Capture Your Share of the World´s Largest, Fastest-growing Market (A nők többet akarnak: hogyan vesse meg lábát a világ legnagyobb, leggyorsabban növekvő piacán) című könyv szerzőpárosa.
Silverstein és Sayre spekulálációk helyett egyszerűen megkérdezték az érintetteket: a Boston Consulting Group segítségével több mint 12 ezer nőt faggattak arról, hogy mire lenne szükségük. A felmérés eredménye, egyúttal a könyv fő üzenete az, hogy a nők olyan termékeket és szolgáltatásokat szeretnének, amelyek időt szabadítanak fel számukra, míg nem kedvelik azokat, amelyek sok időt emésztenek fel.
A felmérésben amerikai, kínai, indiai, német, mexikói, iraki, egyiptomi, orosz és japán nők vettek részt.
A növekvő piaci potenciálhoz azonban ez még kevés lenne. Ami az elégedetlenségnek gazdasági súlyt kölcsönöz, az a képzett és egyre jobban kereső nők számának növekedése. A következő öt évben becslések szerint 1-ről 1,2 milliárd főre emelkedik a dolgozó nők száma a világon, miközben éves jövedelmük 12 billió dollárról várhatóan nem kevesebb mint 18 billió dollárra kúszik majd fel.
A Harper Business által kiadott könyv szerzői szerint a nők leginkább a pénzügyi szolgáltatásokkal elégedetlenek, ezt követik az egészségügyi szolgáltatások, majd a tartós fogyasztási cikkek.
A nők vesztettek legtöbbet a rendszerváltással
A tipikus magyar férfi messze az ideálistól?
MTI