Az USA különböző államaiban meglehetősen eltérő sebességgel, de igen gyorsan lehetett vezetni, majd az 1974-es olajembargó okozta üzemanyag-ellátási gondok miatt az Egyesült Államok kormánya kemény kézzel bevezette a Nemzeti Maximális Sebesség Törvényt, mely az egész ország területének valamennyi közútjára, óránként 55 mérföldes (89 km/óra) sebességben szabta meg az autózás maximális tempóját.
Lee Friedman, a most megjelenő tanulmány vezető szerzője hangsúlyozza, hogy már a következő esztendőben 17 százalékkal lett kisebb a gépjárműközlekedés okozta halálozás. Ez Amerika-szerte észlelhető volt, a kedvező hatás pedig éveken keresztül tartott.
Az olajembargó megszűnt, és az amerikai kormány 1987-ben hatálytalanította a korábbi törvényt. Az utazósebesség gyorsan nőtt - habár az egyes államokban különböző gyorsasággal és mértékben -, de mindenfelé fölemelték az engedélyezett maximális sebességhatárt óránként 65 mérföldre (105 km/óra).
"Zöldautóval" jár? Kap ajándékba 1000 eurót! |
A most megjelenő tanulmány szerzői egy évtized, 1995-2005 időszakát vizsgálták és szinte, minden lényeges tényezőt igyekeztek számításba venni az egyes államok autóparkjának átlagos életkorától az utak állapotáig.
A megengedett sebesség növekedésével párhuzamosan, a közlekedési balesetek miatt életüket vesztő emberek száma könyörtelenül nött. Számítások szerint a nagyobb sebesség következménye 12.500 halott az amerikai utakon. Ez négyszer annyi, írják a kutatók, mint ahány áldozata szeptember 11-i a terrortámadásoknak volt.
Lassan vége az Opel körüli szenvedésnek
VW: mi leszünk a legnagyobbak!
A válság ellenére népszerű a VW
A VW csak mostantól számít veszteségre
Drámaian csökkentek az autóeladások!
Most már persze mentenék az autógyárakat
MTI