Lee Friedman, a most megjelenő tanulmány vezető szerzője hangsúlyozza, hogy már a következő esztendőben 17 százalékkal lett kisebb a gépjárműközlekedés okozta halálozás. Ez Amerika-szerte észlelhető volt, a kedvező hatás pedig éveken keresztül tartott.
Az olajembargó megszűnt, és az amerikai kormány 1987-ben hatálytalanította a korábbi törvényt. Az utazósebesség gyorsan nőtt - habár az egyes államokban különböző gyorsasággal és mértékben -, de mindenfelé fölemelték az engedélyezett maximális sebességhatárt óránként 65 mérföldre (105 km/óra).
| "Zöldautóval" jár? Kap ajándékba 1000 eurót! |
A most megjelenő tanulmány szerzői egy évtized, 1995-2005 időszakát vizsgálták és szinte, minden lényeges tényezőt igyekeztek számításba venni az egyes államok autóparkjának átlagos életkorától az utak állapotáig.
A megengedett sebesség növekedésével párhuzamosan, a közlekedési balesetek miatt életüket vesztő emberek száma könyörtelenül nött. Számítások szerint a nagyobb sebesség következménye 12.500 halott az amerikai utakon. Ez négyszer annyi, írják a kutatók, mint ahány áldozata szeptember 11-i a terrortámadásoknak volt.
Lassan vége az Opel körüli szenvedésnek
VW: mi leszünk a legnagyobbak!
A válság ellenére népszerű a VW
A VW csak mostantól számít veszteségre
Drámaian csökkentek az autóeladások!
Most már persze mentenék az autógyárakat
MTI
Amikor az amerikai utakon csökkentették az autózás sebességét, már az első évben 17 százalékkal kevesebben haltak meg közlekedési balesetben
Nagyon-nagyon nehéz, sőt, embert próbáló a börtönélet – mondja a volt francia elnök.

